23 Mar 2009

Herkese ikinci bir şans verilmeli mi?


Henüz 13 yaşındayken arkadaşı ile birlikte karıştığı bir cinayetten dolayı girdiği hapisten 24 yaşında çıkar. Çıktığında ise çevresinde sosyal danışmanından başka kimsesi yoktur.

11yıl önce zaten kanser hastası olan annesi ise büyük ihtimalle artık yaşamamaktadır.
Agresif babasını ise hiç görmemesi belki daha iyidir bile.
Hapisten büyük bir sessizlik ve gizlilik içinde çıkar. Çünkü bu durumun bilinmesi toplumda tepkiye neden olacaktır, her ne kadar onca zaman geçmiş de olsa.

Düzgün bir hayat kurmak için tekrar "yaşamaya" başlar.
Yeni hayatına korkularına ve geçmişin izlerine rağmen sımsıkı sarılır. Yeni bir ismi bile vardır. Ama hayat her ne kadar yeni de olsa geçmiş silinmeyecektir ne yazık ki ve mücadelesi başlar.

Oyunculuğu, konunun işlenişi ve seyirciye yansıtılışı ile dört dörtlük olan bir film “Boy A”.
Herkese ikinci bir şans verilmeli mi ve verilirse de kim karar verir buna?" sorusunu güzel sormuş bir film.

Film bittiğinde ise koltuğunuzdan pek kolay kalkamıyorsunuz.

Bağımsız sinema için akıllarda kalacak bir film diye düşünüyorum. Bir yere not edin...film festivallerine filan gelirse kaçırmayın gidin mutlaka.

ilgili link: http://www.imdb.com/title/tt1078188/
ABD'de yayin tarihi 23 Temmuz 2008

12 Yorum:

öykü on 23 Mart 2009 06:42 dedi ki...

Kesın bakıcam istanbul festıvalınde falan gelebılırse ızlerım cok begendım konusunu

guguk kuşu on 23 Mart 2009 10:16 dedi ki...

İkinci şans verilmeli diyenlerdenim Biraz. O garip bir his, tanımlanamayan, ama bilirsiniz bu sefer herşey yolunda gidecek. Buna karar veren evrendir aslında, bizi araç olarak kullanır.

Aydan Atlayan Kedi on 23 Mart 2009 10:43 dedi ki...

Uzun zamandır aklımdaydı bu film. Mutlaka izleyeceğim... Çok teşekkürler...

özii on 23 Mart 2009 11:05 dedi ki...

“Herkese ikinci bir şans verilmeli mi ve verilirse de kim karar verir buna?"

Bende verilmeli diye düşünüyorm. Ancak buna kesinlikle artılarıyla ve eksileriyle ele aıp , biz karar vermeliyiz.Şansı biraz da kendimiz yaratırız aslında ...

Vladimir on 23 Mart 2009 12:32 dedi ki...

Film ile ilgili bir kaç yazı okuyup merak etmiş ve geçtiğimiz ay internet üzerinden indirerek izlemiştim. İzledikten 2 gün sonra tv de yayınlanmakta olduğunu görünce de hayli şaşırdım. Digiturk kanallarının sağı solu belli olmuyor. :))

Film etkileyici, durağan anlarda sessizliği çok iyi kullanmış.

İkinci şans konusuna gelince ben şans vermeyenlerdenim çünkü insanların kendilerini değiştiremeyeceğine inanıyorum, değişmek büyük çaba istiyor. O çabayı gösterecek insan yok. Bir takım talihsizliklerden kaynaklanan özel durumları bu genellemenin dışında tutuyorum, ufak bir hatanın bir insanın ömür boyunca boynuna asılı kalmasını da elbette doğru bulmyorum.

beenmaya on 23 Mart 2009 12:34 dedi ki...

işlenen bir suçun bedeli zaten hapise kalınarak ödenmiştir ki vicdan sahibi bir insan zaten ömrünün sonuna kadar bu bedeli ödemeye de devam edecektir içten içe...o halde neden insanların bir ikinci şansı daha olmasın öyle değil mi...

ŞuŞu on 23 Mart 2009 12:53 dedi ki...

'bak bu senin son şansın' diyemeyenlerdenim ben.
belki de 2. 3. hatta 5 . şans bile verdiğim insanlar olmuştur hayatımda. ama bu yapılan şeye ve karşında ki insanın hayatında ki yerine bağlı bence. kısaca yani duruma göre değişir. bu kişisel olanıydı.
toplumsal olanına gelince,uzun uzun düşünmek lazım. hayat öyle tuhaf ve o kadar art niyetli insanlarla çevrili ki dünya sanırım şans konusunda biraz tereddütlü davranabiliriz.
tavsiyen içinde ayrıca teşekkürler mutlaka izleyeceğim.

Biraz on 23 Mart 2009 13:52 dedi ki...

>oyku
guzel ama sade bir film. bak kesinlikle evet.

>guguk kusu
Guzel demissin garip bir his hakkaten. Formulu de pek yok

>Aydan Atlayan Kedi
Evet evet izle bak...pisman olmayacaksin diye dusunuyorum.

>oziiBen de verilmeli diye dusunuyorum ama "herkese mi?" kisminda duruyorum:(

>Vladimir
Once dediklerine katilamadim gibi oldu ama butunu okuyunca degisti fikrim, katiliyorum dediklerine. Tek bir yer ekleme yapiim, ikinci sans bence verilmeli herkese her kosulda verilmemek kaydiyla elbette...
duruma ve sartlara gore degisir diye dusunuyorum.

>beenmaya
bu tip suclarda hakikaten de oyle ama insanlarin icine sinen guvensizlik ve daha kotusu onyargilar pek cok seyi degistiriyor.

>SuSu
Ikinci sansin verilmesi gerektigine inaniyorum ama her zaman verilmeli diyemiyoum.

Mehtap Pasin Gualano on 23 Mart 2009 19:00 dedi ki...

Istatistikler ikinci sansin cogu kez kotu kullanildigina isaret ediyorlar.. ama verilmesi cok zor kararlar bunlar..
rehabilitasyon ise yarar mi, tekrar masum insanlarin cani yanar mi, pismanlik diye bir sey yok mudur diye dusunuyor insan..

özii on 23 Mart 2009 20:04 dedi ki...

Herkese değil tabikii :)) Onu da bu şansı alanlara sormalı :)
Yoksa anlamı kalır mı?

Online Sinema on 5 Temmuz 2009 12:59 dedi ki...

Film izLe
Film izLe


http://www.zirzir.net
http://www.vizyonfilmizle.net

Aicha! on 21 Ağustos 2009 23:36 dedi ki...

Benim elimde var şu an film hep başlayıp kapatıyorum 3-5 dakika sonra bi nasip olmadı bitirmek. Emeğine sağlık konusunu bulamamıştım hiç bir yerde.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template