6 Mar 2009

Yazılara müzik eklemek.


Yazılarımıza müzikler ekliyoruz. Okuyan bir de müziği de dinlesin istiyoruz. Yazının ve yazarın ruh halini sanki daha bir yansıtıyor. 

Film müzikleri gibi...Amerikan sinemacılarının başvurduğu bir yöntem çoğunlukla... seyirciyi dramatik bir müzik ile daha bir duygusallaştırmak...daha bir dokunaklı yapmak o seyredilen anı...

Yazılarımızda da benzer şeyi yapmaktayız...
Biz de okuyanları mı öyle etkilemek istiyoruz?
Kelimelerimiz ve cümlelerimiz yetmiyor mu derdimizi anlatmaya?
Hemen yanına yazıyla paralel olduğuna kendimizce inandığımız bir parçayı iliştiriyoruz. Belki o yazı müziksiz olsa aynı etkiyi yapmayacak...sanki katalizör kullanıyoruz.
 
Mesela ben genelde o yazıyı en çok hangi şarkıyı dinlerken yazdıysam ve hatta sırf o şarkıyı dinlediğim için yazmışsam ekliyorum. Genelde masalsı ve aşka dair yazılara bunu yaparken, daha somut olan yazılara bu eklemeyi yapamıyorum.
Tıpkı bu yazıya ekleyemediğim gibi.

Yazıya müzik eklemek aldatıcı bir etki mi yapıyor acaba?
Sade olsa hiç de öyle okunmayacak mı?
Akşam bir muhabbet esnasında bu soru ortaya çıkınca ben de düşünmeden edemedim?

Peki ya siz müzikli yazılar için ne düşünüyorsunuz?

16 Yorum:

Evren on 6 Mart 2009 06:19 dedi ki...

ben bazı yazılara müzik eklemeyi seviyorum... eğer o şarkının bir sözü yazdırmışsa o yazıyı ya da o ritm beni sürüklemişse o duyguya... gerilim sahnelerinin etkisini arttırmak için kullanılan müzik gibi algılamıyorum müzik eklemeyi... ama doğrudur bir kaç yazım var ki, müziği kaldır anlamsız olur, gücünü öylesine eklenen müzikten almıştır ama herhalde bu tür yazıların sayısı bir elin parmaklarını geçmez...

öykü on 6 Mart 2009 07:40 dedi ki...

Her yazı degıl..Ama benı etkıleyen hatta o yazıyı yazarken dınledıgım..O yazımla butunlestıgıne ınandıgım muzıklerı eklmeyı sevıyorum..ve okurken de o yazıyı hazırlayan kısının secımı benım ıcın onemlı bazen cok butunlestıgıne ınanıyoum
bazen de hayal kırıklıgı yaratıyor bende
Bu su sekılde ızah edebılırım
bı kıtap okursunuz o sze cok sey verır ıcınde kaybolursunuz..Ama aynı romanın fılmı cekılır ızlersınız ve cok kotu olur bu dgıl dersınız onun gıbı:))

öykü on 6 Mart 2009 07:41 dedi ki...

Ve okurkende dıye devam eden cumlem ıcın mınık bı ek( Baskalarının bloglarındakı yazıları okurken de demek ıstemıstım) sevgıler.

MeaCulpa on 6 Mart 2009 09:06 dedi ki...

Yazılara eklenmiş olanlara çok nadir tıklayıp onları dinliyorum. Ama bloga girdiğimde otomatik devreye giren bir müzik varsa ondan etkileniyorum. Sevgilerimle:))

Belgin on 6 Mart 2009 09:07 dedi ki...

Ben yazilarima müzik eklemeyi daha berecemiyorum, ama becerebilsem eklerdim ara sira. Bazi yazilari okurken, acikcasi müzik beni rahatsiz ediyor diyebilirim, yaziya olan konsantremi bozuyor sanki. Bazen de yaziyla, müzik o kadar birbirini tamamliyor ki, okumasi da, dinlemesi de bir harika oluyor:)
Galiba isin sirri, dengede:)

Ful yaprakları on 6 Mart 2009 09:13 dedi ki...

yazılara müzik eklemeye bayılıyorum zira müzik adeta hayatım olduğu için bu benim vazgeçimezim.Yazının duygusunu müzikle daha vurgulu hale getirebiliyorum ve bunu seviyorum ancak otomatik müzikleri sevmiyorum, siteye giriyorsunuxz ve bir şeyler çalıyor halbuki o çalan her yazıyla bütünleşebilecek bir şey değil..
muziccons diye bir yer vardı, bilgisayarımızdan ekleme yapabiliyorduk oysa şimdi sadece URL ile ekleme yaptırıyor yani yerli parça ekleyemiyoruz başka site var mı bildiğiniz?

guguk kuşu on 6 Mart 2009 09:43 dedi ki...

Eklenmiş bi müzik varsa muhakkak tıklıyorum, 1 kaç sn dinledikten sonra beğenirsem devam ediyorum. Ama ben de haşim gibi playlistleri daha çok seviyorum. ister playlist ister müzikon, müzik benim için vazgeçilmez.

guguk kuşu on 6 Mart 2009 09:46 dedi ki...

bi de, birazla haşimin playlistini dinleye dinleye eskittim valla, kendiminkini de tabi, yeni playlistler bekleniyor, duyurula, mesela pinonun müzik zevki çok hoşuma gidiyor.

Seyyah on 6 Mart 2009 10:01 dedi ki...

sayfa açılır açılmaz başlayan müzikler bazen itici olabiliyor. ama yazılara eklenen parçaları genelde dinliyorum.hatta müzik olduğunda içinde bulunulan ruh hali sanki daha iyi anlaşılıyor ve o kişinin dünyasına konuk olmak, yazının içine girmek kolaylaşıyor.ben genelde yazarken dinlediğim parçaları ekliyorum.birazcık bencilce yapıyorum sanırım bunu..eklediğim müzikler bana özel dip notlar gibi:)

Parpali on 6 Mart 2009 10:09 dedi ki...

Ben önce bir okuyan olarak yorum yapmak istiyorum. Yazıları müziği açmadan okurum. Sakin kafayla, dikkatim dağılmadan. Sonrasında dinlerim müziği.
Kişi karşısındakini kendinden bilir ya, yazıya müzik eklediğimde de aynı duyguyla hareket ediyorum. Okurken, yazının hissettirdiği duyguyu etkilemez müzik. Ama yazarken etkileyebilir.

beenmaya on 6 Mart 2009 10:18 dedi ki...

ben blog okumalarımı genelde işyerinde yaptığım ve işyerinde müzik dinleme şansım olmadığı için ne yazıkki sadece yazıları okuyabiliyorum. bu yüzden de beni etkileyen sadece ve sadece yazı oluyor :))

müzik olayı her yazıda olmasa bile bazı yazılarda gerçekten etkili olabilir diye düşünüyorum...

Ateş Böceği on 6 Mart 2009 14:28 dedi ki...

müzik sanki yazıyı daha da masallaştırıyor gibi eklenmeyen yazılarda var gayette güzel okunuyor ama yazanın o anda hangi müziği dinlediğini bilmek ve birde tamda yazıya yakışan bir ses varsa kulaklarınızda sanki yazının vurgusu daha da iyi oluyor

tutsak on 6 Mart 2009 14:39 dedi ki...

Sanırım müzik hayatımın kopmaz parçası olduğundan her yazıda (bu tabii ki bana göre) uygun bir müzik bulup koymak istiyorum. Okuduğum bloglarda da yazıya uygun bir müzik varsa zevkle dinliyorum.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri on 6 Mart 2009 16:56 dedi ki...

Bence her ikisi de güzel.
O anki ruh halime göre belki de müzikli, müziksiz okuyorum yazıları.
Müziğin girip de insanı mutlu kılmadığı yer var mıdır acaba?

Brajeshwari on 6 Mart 2009 22:57 dedi ki...

Bende bazı yazılarıma muzik eşlik etmesini seviyorum. Hem yazdığım konunun ruhunu taşıdığına inanıyorum, hemde muziğinde kelimeler gibi iyi bir taşıyıcı olduğunu düşünüyorum. Ama her zaman muzik koymak yerine, yazısına göre muzik seçimi yapmayı seviyorum.Bazen sesli sesleniyorum, bazen sessizlikte kelimelerin içinde...

:)

Unknown on 24 Mart 2009 01:13 dedi ki...

yazılan yazıyı hangi müzik eşliğinde yazdıysanız o müziği eklemek harika bence...nasıl bir ruh haliyle yazıldığını çok daha iyi anlıyorum.bende bir anne-bebek sitesinde yazı yazıyorum.yazılarımı hep müzik eşliğinde yazarım.ancak o zaman ilham geliyor işte:) :) benim için ne müziksiz bir yaşam olur ne yazısız... hele de ikisi yanyana gelinince sonuç mükemmel ötesi...

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template