30 May 2010

Hayal etmekten korkma





Hayal etmekten korkma.
Hem de hiç korkma.
Hayal ettikçe var olduğunu göreceksin.
Elbette olmayacak hayallere kendini kaptırıp kaybolmamak da lazım.
Olmayacak hayaller olur mu?
Yoksa asıl olan istemek midir?


Uzun zaman önce Boston Üniversitesinde bir seminere katılmıştım. Konuşmacıyı öylesine güzel tanıtmışlardı ki ne o anı, ne de o anda hissettiklerim aklımdan çıkmamıştı. Şimdi adını bile hatırlayamadığım o doktor da öylesine alçak gönüllü bir şekilde konuşmasını yapmak için herkesin önüne çıkmıştı ki çok takdir etmiştim. Alçak gönüllülüğünü ve sevecenliğini hiç unutamadım. Sonrasında benim de hayallerime takılıp kaldı bu durum. Bir gün acaba ben de öyle tanıtılır mıyım? Bir gün ben de sıradan biri gibi ama pek de sıradan olmayan bir şekilde konumu anlatabilir miyim diye?
Yıllar sonra bundan yaklaşık bir ay önce üç büyük hastanenin ortak düzenlediği seminerler serisinde tanıtılırken, o hayalini kurduğum anı hatırladım. Çok daha büyük salonda ve çok daha fazla sayıda uzmana, asistana, proflara yaptığım işi anlatıyordum.
İçimden sıcacık güldüm.
Usulca.
Kimse bilmedi o hayalimin bir şekilde gerçek olduğunu.
“Bunu neden anlattın ki­?” diye sorarsanız...sadece bir şey için anlattım.
Hayalini kurduğum şey belki büyük bir şey değildi...küçük şeylerdir bizi asıl mutlu edendir diye düşünüyorum.

En önemlisi ise hayallerinize inanın demek istiyorum ve siz onları bırakmadığınız sürece bir gün bir şekilde gerçek olacaklardır.
O yüzden hiç bir şey için  ve hiç bir zaman umudunuzu kaybetmeyin.
Yaşadıkça hep umut var ki!

13 Yorum:

öykü on 30 Mayıs 2010 09:54 dedi ki...

Ah Biraz ne kadar guzel bı yazı olmus bu böyle

Ne mutlu sıze kı o hayalınızı gerceklestırdınız
hıssetıklerınızı dusunmek bıle ınsanın ıcını ısıtıyor

ve evet
o kadar kendıme pay cıkardım kı bu yazıdan
sonsuz tsklerımle,
ıyı pazarlar

özii on 30 Mayıs 2010 10:55 dedi ki...

Ne kadar hoş , bu yazıyı okuyunca bende sizin gibi gülümsedim . Hayallerinizin , hayal ettiğinizin de ötesinde gerçekleşesi harika bir şey.. Yürekten kutluyorum

Ama hayal etmekten değil de , hayalleri gerçekleştirmeyecek olmaktandır çoğu korkular...
Herkesin hayallerinin gerçekleşmesi dileğimle..

ABİ on 30 Mayıs 2010 13:24 dedi ki...

şuradaki 5 satırı okuyup, bununla mutlu olmak işte.

Sazan on 30 Mayıs 2010 16:34 dedi ki...

Ne güzel bir zamanlama benim için ve ne güzel bir yazı... Çok sevindim hayalinin gerçek olmasına, umarım ben de gün sayıyorumdur. Sonuna kadar katılıyorum ve teşekkür ediyorum, sevgilerimle...

FUNdy on 30 Mayıs 2010 22:56 dedi ki...

Tebrikler...:)
Komik belki ama benim hayallerimin bir kokususu ve rengi oluyor. O kokuyu ve rengi yanımda tasiyorum. Sonra ne zaman taaa icimde o rengi ve kokuyu hissetsem biliyorum ki hayalime ulasmisim.

Biraz on 31 Mayıs 2010 04:15 dedi ki...

>oyku
tesekkurler oyku acikcasi gercek bir ornek verip umudun ve hayallerin onemini anlatmaya calistim.:)

>ozii
hakikaten buna inaniyorum unutmamaya ve ama elbette o hayal icin cok calismaya...o durum bir anlikti ama uzun bir emek istedi galiba.

>Abi
kolayca mutlu olabilmeyi gorebilmek cok guzel.

>Siradan Bir Sazan
Zaten hayalsiz ve umutsuz yasanmaz...insallah en kisa zamanda hayaliniz gercek olur.

>FUNdy
Cok tesekkurler:)
Koku ve hatiralar her insan gibi bende de cok icice hatta bununla ilgili bilimsel calismalar da var...Ama Hayallerin kokusu ve rengini ilk kez simdi senden duydum...alginin bir cesitlemesi belki de?! ne dersin?

FUNdy on 31 Mayıs 2010 13:23 dedi ki...

Simdi simdi anliyorum ki buyuk olasilikla, farkında olmadan yapılan, bir nevi somutlastirma bu renk ve koku olayi.

Esin Bozdemir on 2 Haziran 2010 12:33 dedi ki...

Hayalinizi bizlerle paylaşıyor olmanız çok güzel.

Emek ve isteğin hiç bitmediği ve her şeye rağmen umudun da tükenmediği bir azimle sonunda gerçekliğe dönüşen hayaliniz, öyle sanıyorum ki ümitleri yıkılan pek çok insana ilham olacaktır. İnsan vazgeçmemeli hayallerinden, er yada geç bir şekilde onlar gerçekleşecektir nasılsa...

İçimizi ısıtan bu güzel hayalinizin başarınız ile taçlandırılmış olmasını yürekten kutluyorum. Güzel paylaşım için çok teşekkür ederim.

Güzel bir hafta dilerim...

Biraz on 2 Haziran 2010 17:51 dedi ki...

>FUNdy
kokularla ilgili yazmistim buraya da linkini koymak icin ama bulamadim:(
neyse:)

>Esmir
Aslinda yazinca simdi kolay ama o anin olmasi icin harcanan zaman ve emek...ve bir de tamam oldu iste dememek. Calismaya, hayal etmeye devam etmek cok daha onemli.
Bir de bu ornegi kendimden vermemin amaci, hani oyle kuru kuru bakin soyle olur boyle olur...filan dememek icin canli bir ornek koyayim istedim...ilham verici olsun diye herkese:)

guguk kuşu on 2 Haziran 2010 18:21 dedi ki...

sevgili Biraz,
Öncelikle insanın hayallerinin olması çook güzel. Öncelikle oturup benim bir hayalim var mı onu düşüneceğim.AAaaa aslında var: Bir kitap kafe açmak. Adı bile var: Babaannemin Evi. Hımmm ayrıntıları düşüneyim bari:D Vesile olduğun için teşekkürler. Ayrıca kafem için önerilerine de açığım:D

Biraz on 3 Haziran 2010 02:37 dedi ki...

>guguk kusu
Annemin de dedigi gibi "hayalsiz yasanmaz" ...bu bakimdan hayaller olmali ki umutta olsun.

Kitap cafe fikri guzel hakikaten hatta mesela masalari kocaman "touch screen" ekranlardan olsun ziyaretciler masayi kitap gibi kullansinlar dokundukca sayfalari cevirsinler filan:)

biraz futuristik oldu ama olsun:)

guguk kuşu on 3 Haziran 2010 20:53 dedi ki...

hımmmm ama ben daha klask bşeyler istiyorum herhalde...belkide maziye çok bağlı , klasik ve de hatta sabit fikirli olduğumdan:D
masalar ahşap olmalı, kitaplar kitap kokmalı belki hatta bazıları kitaplara küçük notlar yazmış olmalı...masalarda kırmızı byeaz pütükareli örtüler, pencerelerde kısa dantel perdeler yada beyaz iş. Tam kapının karşısında babaannemin kucağında olduğum siyah beyaz resim. El yapımı kurabiye kek, poğaçalar, demleme çay, türk kahvesi, kiralık kitaplar. müzik günleri bir gün klasik müzik günü, caz günü, türk sanat müziği günü......ufffff herşey hazır bitek emekl olmam ve iyi bir sermaye lazım:D biraz borç versene bana:D

Biraz on 3 Haziran 2010 22:41 dedi ki...

>guguk kusu
hmmm epey klasik tarzda dizayn edilmis bir cafe olacak demek ki...

(borc mu? !:)
bir gun zengin olursam neden olmasin.)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template