12 Ara 2008

Pssstt ve Hoşşşt üzerine...


Yollarda bir tane bile başı boş kedi, köpek bulamazsınız. Belki bir kedicik o da evinin hemen civarında turlamaya çıkmış ama boynunda sahipli olduğunu gösteren tasması ile birlikte...O yüzden hayvan toplama ekipleri bir şeycik yapamaz.

Başı boş kedi ve köpeğin kesinlikle olmadığı bu ülkeden sonra, kendi ülkemin kedi ve köpeklerini sokakta öylece dolaşırken görmek çok tuhaf gelmeye başladı.

Oysa öncesinde hiçte öyle tuhaf değildi ki.

Her yer de vardılar.

ABD’de yok mu hiç başı boş kedi, köpek...Var tabii ki ama hayvan sığınma evlerinde tutuluyorlar. Hatta oradan da onları alıp bakabiliyorsunuz.

Neyse sonuçta benim esas anlatmak istediğim ise yapmış olduğum son derece değerli bilimsel gözlemler.

Mesela bizim kedilerimiz, köpeklerimiz bizim aramızda öylece salına salına dolaşırlar...İş çıkışı zamanı tıpkı bizim gibi caddeden öyle yukarıya doğru çıkarlar. Sanki hani onlar da işten çıkmış gibi geçerler yanımızdan.

“Oooo Boncuk Abi, işler nasıl?” diye soracağınız gelir ama onun yerine

“Hoooşşşşttt!!!” der, elinizi de hafifçe havaya kaldırıp uzaklaş bakiiim buradan hareketi yaparsınız.

Kimi süper çevik bir hareketle hemen oradan kaçar gider...Kimi ise o sallantılı yürüyüşünün yönünü hemen başka bir yere çevirir.

Ama hepsi kaçar, sıvışır. Çünkü hayvan da olsa bilirler, uzaklaşmazsa belki ittirip kaktıracaklar...Belki de döveceklerdir onları...

Hemen kaçarlar işte.

Kediler de öyledir.

Dudaklarınızın ucundan “Pssssssssssttttt” diye ileri doğru fırlatacağınız bu ses ile kediler de kaçar gider.

Siz de görevinizi yapmanın bilinci ile yürümenize devam edersiniz.

Şimdi gelelim benim süper yüzeysel deneylerime.

Merak ettim hakikaten bu kediler köpekler acaba burada (ABD) nasıl tepki verecekler bu “Hooşşşşt” ve “Pııssssst” şeylerine.

Sokakta basıboş hayvan yok ya...Arkadaşlarımın kedilerinde, köpeklerinde deneme kararı aldım...Doğal olarak.

Hep beraber evin bahçesinde oturup sohbet ederken...Orada burada neşeyle hoplayıp zıplayıp çoşan (tabii abi zıplar öyle, bu köpek hiç aç kalmamış ki...Darlık nedir hiç bilmemiş ki...) köpeği gözüme kestirdim...

Zavallı köpek olacaklardan habersiz tabii... Deneyi yaparken gözlerden uzakta kalmaya özen gösterdim bi de.

“Hooooşşşşttt” diye tükürüklerimi de saça saça haykırdığımda...Köpek bırakın kaçmayı...Şaşa kalıp bana baktı...Hatta galiba gözlerini de koca koca açarak bakıp,

”Ne diyo bu salak...Herhalde yabancı dilde bir şeyler söylüyor...Yoksa küfür mü ettin oğlum sen?” diyerek havlamaya başlayınca hızlı adımlarla hatta koşarak arkadaşlarımın yanına doğru kaçan ben oldum.

Tabii bu deneyi gidip şu yukarıda resmini gördüğünüze benzer bir köpek üzerinde yaparsanız koşacaksınız doğal olarak.

Kedi deneyim ise daha barışçıl geçti...Yine başka bir arkadaşımın evinde kanepe de üçümüz (arkadaşım, ben ve kedi) otururken...Arkadaşımın mutfağa kadar gitmesinden istifade ederek....”Psssssssssttttt” ladım kediciğe...Kedi bana dogru baktı tabiii ama yarı kısık gözleri ile canı sıkkın bir şekilde

“Ne diyon oğlum sen” bakışı frlattı...Ben tedirgin oldum tabii ama bir daha

“Psstttt” ladım...Yok hiç bir etki yok.

O sırada arkadaşım gülen gözleriyle bakıp “neler yapıyorsunuz” diye sorduğunda, kızcağıza diyemedim ki “Pssttttt” laşıyorum kediyle....

Ama eminim kedicik...”Bir daha beni bu salakla yalnız bırakma” diye arkadaşıma bakmıştır....

Yani bunların lugatında

“Hooooşşşşşttt” da , ”Pssssttttt” da yok!.

Ve iyiki de YOK!!!

Bu arada ben severim kedileri de, köpekleri de....Sadece öyle bir deney yapmak istemiştim.

11 Yorum:

İçimden Geldiği Gibi on 12 Aralık 2008 10:14 dedi ki...

yaptığınız deneyi bende hep merak etmişimdir...okurkende bayağa eğlendim...güzel bir tecrübe olmuş bence :))

beenmaya on 12 Aralık 2008 12:10 dedi ki...

hayvanları severken ve bu sevme eylemi dışında tuhaf hal ve hareketlerde bulunup tuhaf sesler çıkarırken acaba onlar bizim hakkımızda ne düşünüyordur bu durumumuza bir anlam verebiliyorlar mıdır diye düşünmüşümdür hep :))

Seyyah on 12 Aralık 2008 13:14 dedi ki...

:)) şeker gibi olmuş bu yazın, çok güldüm. eminim senin pssstt ve hoşşt'larını izlerken onlarda eğlenmişlerdir. yurdum kedi ve köpekleri gibi garip değillerse suç onlarınların mı?!
deneysel çalışma için tekrar teşekkürler efeniim:))

Vladimir on 12 Aralık 2008 13:31 dedi ki...

Kesinlikle yıllardır merak ettiğim bir deneme, paylaştığınız için teşekkür ederim. :)))

Aydan Atlayan Kedi on 12 Aralık 2008 15:55 dedi ki...

Bizim bahçedeki kedi ailesi biraz garip galiba. Ne zaman biri onlara "pısssst" dese onlar "piişşşşt hadi ordan gölge etme ve toz ol" der gibi bakıyorlar. İstiflerini bozmadan güneş altında gerine gerine keyif yapıyorlar :)

Biraz on 12 Aralık 2008 17:30 dedi ki...

>icimden geldigi gibi
>Vladimir
Ben de deli gibi merak ediyordum ama bir yandan da cekiniyordum denemeye...tuhaf sesler cikaran bir adam gibi gorunmek feci :) Ama denedim rahatladim ohh be!

>beenmaya
bence umursamiyorlar tuzlari kuru ise...diilse kaciyorlar aninda...mucadele ediim duzeltiim bu insani diye kasmiyorlar hic.

>Nily
ben de yazarken guldum...bir de denedikten sonra tabii.: )

>Aydan atlayan kedi
"pssst" tan baska bir sey yapmayacagini bildiklerinden olsa gerek...guvenerek simariyorlar belki de:)

Demli Hayat on 12 Aralık 2008 21:11 dedi ki...

Güzel bir yazı.
Beğenerek ve gülümseyerek okudum.

özii on 12 Aralık 2008 23:41 dedi ki...

Gerçekten çok keyifli bir deney olmuş ...
Belki başka sesler vardır bilinmeyen...Bunlar bizimkilere özeldir :))

Buzcevheri on 14 Aralık 2008 03:09 dedi ki...

Deney güzelmiş. Ben de kumruları çok süper kovalarım. Çıkardığım sesi taklit edip yazamam vallahi... =)

kabakmeltemi on 19 Aralık 2008 13:41 dedi ki...

Ben de hayvanları kovalayanları kovalamayı severim. :)

7.oda on 7 Eylül 2009 11:43 dedi ki...

vay be, ben hoşt ve pist i bütün kedi ve köpeklerin ortak dili olduğunu sanıyordum cidden.. yani başka bir ülkeye gittiğimde oradaki köpeği de hoşt diyerek kendimden uzaklaştıracağımı düşünürdüm..
ne yapıcaz peki ?

bence amerikanın hayvanları cahil cahil :) bak bizimkilerle ne güzel anlaşıyoruz biz :) eğitmek lazım onları da :))

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template