14 Nis 2009

Mustafa Kemal Atatürk


The Universe, Evanthia Reboutsika

Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak bu zor zamanlarda umutla tutanabilmeye en iyi çare olabilir mi acaba?
Hani anmak derken çokça
anlamaya çalışmak demek istiyorum.
Hep bir Atatürk sevgisinden bahsediliyor. Ama hiç bir zaman tam anlamıyla anlamadığımız bir insandır, Atatürk. Onu sevenler de, nefret edenler de anlamamıştır onu tam anlamıyla.

Yapmak istediklerinin zorlukları çok klişe sözlerle ders kitaplarımızda anlatılmıştır. Kongre tarih ve yerlerini ezberletmekten, işin asıl önemli noktası hep es geçilmiştir.
Zamanının çok ilerisinde olan ve düşünebilen bir insandır, Atatürk.
Ondan nefret edenlerin dahi kabul etmesi gereken bir gerçektir bu.
İstenmese de kabul edilmesi gereken bir gerçektir.
Mustafa Kemal’in hayatını da yine öylesine klişe bir şekilde öğretmeye çalışmışlardır tabii ki.

Ondaki azmin ve umudun
  ve hırsın ve sevgisinin gücünü göstermekten çok, bir kalıp içinde anlatılmaya çalışılmıştır.

Oysa çok erken denecek bir yaşta bu hayattan ayrılırken de yine kendini adamışlık vardır. Elbette herkes gibi o da doğruları ve yanlışları ile yaşamıştır. Fakat onun insan olarak değerini anlayamayanlar kalplerinde sevgiyi de kaldırmış olanlardır.

Yazının başında, “Mustafa Kemal Atatürk’ü anmak bu zor zamanlarda umutla tutanabilmeye en iyi çare olabilir mi acaba?” diye sormuştum.

Elbette olur...ondan ilham almak ve onun azmiyle, çalışkanlığı ile çalışmak olmaz mı hiç?

Belki sizlere çok komik de gelebilir ama okyanusun ardında vatandan da uzakta yaşarken bazen deneylerin ortasında...bazen zor zamanların içinde düşünürüm hep...madem o  çok daha zor işlerin altından kalkmış. Madem biz de Mustafa Kemal’in berrak aklının yolundan ilerliyoruz...O zaman yılmak yok...zor da olsa...imkansız da olsa derim kendi kendime.


Bu yazı Sevgili
Öykü’nün Mustafa Kemal Atatürk yazısına destek olmak amacıyla ve elbette Mustafa Kemal Atatürk’ü tekrar anmak için yazılmıştır.

Siz de eğer bu son satıra kadar okumuşsanız...üşenmeyin...ve aşklarınızı, yaptığınız yemekleri, izlediğiniz filmleri, komiklikleri, hayatınızdan anıları anlatmak yerine bir sonraki blogu Mustafa Kemal Ataturk’e ayırın...
Ama hani tabii içinizden geliyorsa...istiyorsanız yapın...
Yoksa olmuyorsa olmuyordur...
O zaman yine aşklarınızı, hüsranlarınızı, sevinçlerinizi anlatın.

9 Yorum:

öykü on 14 Nisan 2009 18:27 dedi ki...

SEvgılı BİRAZ
İnan bana gogsum kabardı gururdan..
Atamız hakkında yazacak
gurur duyacak o kadr cok seyımız var kı...
Ben bu MIM ın dalga dalga yayılmasını umıt edıyor
ve cok ıstıyorum..
Bugune kadar yapılan tum mımlerden daha fazla destek ve katılım beklıyorum bu mım e
ve sana gelınce sevgılı BIRAZ

cok cok cok tsk edıyorum..
hem katıldıgın ıcın
hem de benı bu kadar ıyı anlayıp verdıgın destek ıcın
kocaman sevgılerımı yolluyorum sana..

Mehtap Pasin Gualano on 14 Nisan 2009 20:22 dedi ki...

etrafa soyle bir bakinca, ustelik her zamankinden daha cok onun ilkelerine tutunmamiz gerek diye dusunuyorum..

Unknown on 14 Nisan 2009 20:27 dedi ki...

Sevgili Biraz;
Bu gün ben de Atatürk'le ilgili yazı yazmak istedim, senin yazını görünce tüh dedim benim yerime arkadaşım yazmış.Öykünün bloguna bakmamıştım eğer bunu mim gibi başlattıysa onu da seni de tebrik ediyorum.Teşekkürler sevgiler.

özii on 14 Nisan 2009 21:15 dedi ki...

Bunu çok sevdim, bende yazarım . Teşekkürler Biraz...

Seyyah on 15 Nisan 2009 00:34 dedi ki...

bende varım.. Öykü'ye de sana da teşekkürler, aklınıza sağlık..

Biraz on 15 Nisan 2009 06:20 dedi ki...

>oyku
Guzel bir baslangic

>Mehtap P.G
Kesinlikle ayni fikirdeyim.

>Sufi
Hepimiz yazmaliyiz...
hic usenmeden...nasil olsa diger yazacaklarimizi sonra da yazsak olur...

>Ozii
Evet evet yaz Ozii.

>Nily
Okudum simdi yazini kalemine saglik.

Imge on 15 Nisan 2009 10:17 dedi ki...

Katıldım bu mim dalgasına.. Süper fikirmiş.. İlk kim çıkardıysa önce onu, sonra tüm katılımcıları tebrik ediyorum..

beenmaya on 15 Nisan 2009 12:26 dedi ki...

http://beenmaya.blogspot.com/2009/04/once-insandi.html

Biraz on 15 Nisan 2009 22:44 dedi ki...

>imge
Cok tesekkurler sevgili Imge
:)
>beenmaya
Cok tesekkurler sevgili beenmaya:)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template