8 Şub 2011

Sevgililer gününde ne yapmalı?


Sevgililer günü yaklaşıyor.
Hangi restorana gideceğinize karar verdiniz mi?
Peki ne aldınız bakalım sevgiliniz için?
Pekiiiii ne kadar beklentilisiniz?

Kupkuru ve uyduruktan bir şekilde geçerse ne kadar üzüleceksiniz?

Sevgililer gününüz hatırlanınca ne kadar mutlu olacaksınız peki?

Sevgililer günü kimler için güzel biliyor musunuz?
Bence yılın geri kalan günlerinde bir şeyler yapmayı pek aklına getiremeyen, sürprizleri düşünemeyen ve rastgele bir günde elinde çiceklerle sevdiğine gidemeyenler için ideal bir gün.
Reklamlar, gazeteler ve şu anda yazmakta olduğum blog yazıları gibi 14 Şubat yani sevenlerin (!) günü sürekli gözümüze sokularak hatırlatılıyor. Böylelikle en odun sevgili de hemen farkına varıyor ve bu günü çeşitli güzel etkinliklerle kutluyor.
Her iki tarafın durumu da komik herkes bir beklenti içinde...ne hediye almalı endişesi ile ne alacak ne yapacak endişesinin beklentili romantik karışımı (!)

Komiğime gidiyor 14 Şubatta yollarda ellerinde çicekler taşıyan robotları görmek. Akşam yemeğine gidilen restorantta sıra sıra dizilmiş masaların yine benzer robotlarca işgal edilmiş olması da komik. Bu tıpkı toplu taşıma araçlarına binmek gibi geliyor. Ya de ne bileyim toplu sünnet, toplu düğün törenleri gibi.

Elbette hiç bir fena tarafı yok bu günü kutlamanın ama böylesine tuhaf mecburiyetlere girmek saçma. 

Dedim ya yılın geri kalan günlerini unutan, işinden gücünden zaman bulamayan (!) yoğun insanlar için belki daha yararlı böyle günler....
Bilmem ki.

14 Yorum:

novella / विश्व on 8 Şubat 2011 06:54 dedi ki...

bazı insanlar sadece bu günlerde gülümseyebiliyorsa, bırakalım gülümsesinler. belki böylece hatırlayabilirler diğer günlerin de önemini... farkına varırlar belki yılın geri kalan 360 gününü... ne de olsa çıkar öyle 3-5 önceden belirlenmiş ve adı konmuş gün dah değil mi :)

Biraz on 8 Şubat 2011 07:09 dedi ki...

Elbette. Sadece isin guzel tarafi hic beklenilmeyen zamanlarda da hatirlayabilmek ve bir seyler yapabilmek.
Bugunun fazlasiyla sekilci olmasi bakimindan ben biraz protest bir yazi yazdim:)

guguk kuşu on 8 Şubat 2011 10:42 dedi ki...

haklısın, kutlamakta bir sakınca yok, hayattı güzelleştirir ama bunu bir görev haline getirmek, bu güne beklentiler yüklemek komik. ve senin söylediğin gibi bütün bir yıl bir gülümsemeyi, seni seviyorumu, iltifatı ve iyiki varsını akıl edemeyip 14 şubat öncesi ne alcam ben şimdi diye tuttuşanlar ve böylesi bir insandan hediye bekleyenler trajikomik.

FUNdy on 8 Şubat 2011 11:40 dedi ki...

ya zaten hic animsamiyorsa diger zamanlarda, neden sevgilidir ki? Dedigin gibi odundur anca...:)

LLuvia on 8 Şubat 2011 12:23 dedi ki...

Böyle günlerin (anneler günü babalar günü vs) bence amacı hayatını sisteme ve bilinçsizce işte çalışmaya adamış insanların bir gıdım içini rahatlatmak. Bir hediye çiçek vs alarak ben ne kendimi ne de ailemi unuttum diyebilmelerini sağlamak ve bence sisteme ayak uydururken geri de bir hayat bıraktıklarını unutturmak. Para alıp para vermekten başka bir işe yaramayan bu günlerin ekonomik katkısına ise hiç değinmemek lazım. Hele ki şu kriz zamanlarında bile en düşük gelirlinin harcadığı üç beş kuruş bu zamanlarda artıyorsa siz düşünün gerisini. Gülmek, mutlu olmak bir hediyeye bakıyorsa bu dünyada bence insanlar biraz oturup düşünmeli. Ya da ne bilim sevdiklerini hatırlamak bu kadar güçleşmişse bir insan için kimleri sevdiğini bir tartmalı insan. Ya da ben çok karamsar bakıyorum bu özel günlere, bilemedim :) Eline sağlık.

özii on 8 Şubat 2011 13:40 dedi ki...

Sevemiyorum böyle zoraki günleri ...
Hiçbir şey tek bir güne bağlı kalmamalı. Seven her şekilde seviyordur , düşünüyordur ve almak istediği hediyeyide alıyorurdur zaten. Yani "ben sana aldım , sen bana ne aldın?" diye de düşünmemek gerekir . Belkide büyüdükçe böyle düşünüyoruz kimbilir :))

Biraz on 9 Şubat 2011 08:18 dedi ki...

>guguk kusu
surekli rutinlesen bir hayatin guzel bir ornegi 14subat...
Sevmenin, askin, sevginin rutinlesmesi sanki.

Biraz on 9 Şubat 2011 08:19 dedi ki...

>FUNdy
Ve oyle odunlardan da bir suru va etrafta. Esas diger zamanlarda hatirlamak makbul:)

Biraz on 9 Şubat 2011 08:20 dedi ki...

>LLuvia
Dedigin gibi bu calisma temposunda arada insanlara bakin bugun de sevgililer gunuuuu...hadi bakalim sevmeyi unutmayin demeye benzetmeye basladim:)

Biraz on 9 Şubat 2011 08:22 dedi ki...

>ozii
belki de?...
ama diger taraftan da hic kutlamayi, hatirlamayi bilmeyen insanlara da bir imkan taniyor

pınarpare on 12 Şubat 2011 12:05 dedi ki...

unuttuğumuz herşey gibi sevmekte demagoji yoluyla ticarete alet ediliyor...ama diğer yandan sevgi açlığınıda gözler önüne seriyor yaklaşık bir aydır,bahsettiğin o koca bilboardlar,cıngıllar,reklamlar yetmiyormuş gibi birbirine namelerle hatırlatma yapan çiftler görüyorum.istedikleri şeyi gözlerinde görmek mümkün.hem biraz olsun açlığı gidermek.tabir i caizse kendilerini bile bile kandırmak,hem de diğer çiftlere bak biz de birbirimizi seviyoruzzzzz diyebilmek...gerçi bu yıl ben de şaşırtacağım sevgilimi kuralı bozdum ve bu yıl hediye aldım.ama amacım hırsızın daha ödemesini yapmadan çaldığı traş makinasını bu günlerin kampanya!!! sı ile yenilemekti:))faturada kargo paketinin içinde olduğuna göre hediye bile değil:))

Biraz on 14 Şubat 2011 07:21 dedi ki...

>pinarpare
cok guzel yorumlamissin gercekten, tesekkurler:)

ibrahimhalil_850 on 23 Şubat 2011 16:28 dedi ki...

Bu günün saçma olduğuna inananlardanım ben de. Ama şöyle de bakılabilir olaya( şeytanın avukatlığıni yapacağım bir yerde)sevgili olanlar açısından bakmayalım. Tek takılanlar ne yapıyor ne düşünüyor o gün acaba?
Neden tek kaldıklarını sorguluyorlar mıdır? Bir önceki ilişkisinin neden bittiğini tekrar tekrar düşünmüş müdür acaba? ve hatalarını anlayıp bunlaran pişmanlık duymuş mudur bugünde?
Ben bu haldeydim 14 Şubatta. Ders aldım mı bilemem ama hatalarımı çok iyi biliyorum. Saygılar..

Biraz on 23 Şubat 2011 19:15 dedi ki...

>ibrahimhalil_850
Bence bu yazdiklarin da cok onemli noktalar. Ve haklisin hepten 14 subati kotulemeye gerek yok. Benim karsi oldugum sey bu isin bir mecburiyete ve beklentiye donusmesiydi. 12 ve 13 Subat gunleri alisveri merkezine giden yol tiklim tiklimdi...herkes bir seyler alma telasina dusmustu buydu beni daha cok huzursuz eden.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template