30 Eki 2008

Exit Planı


Hayat seçimlerden oluşuyor.
Yaptığımız seçimin bizi getirdiği nokta, başka bir seçim yapmamızı da hemen ardında getiriyor. Kimi zaman ise pişmanlık nedeni oluyor o seçimler. Sonuçlarını bilmeden yapıyor olmamız ise bu işin en can alıcı noktası.
O an da ama tam da o anda seçim yapmak durumundayız, başka zaman değil.
Böylesine zaman ayarlı hayatlarımızın bizi getirdiği noktada durumu beğenmiyorsak hemen bir "exit planı" yapmaya başlıyoruz.
Aslında exit planlarımız en başından mı olmalı acaba?
Hani tıpkı savaştaki bir komutanın yapacağı gibi stratejik kararlar almak...iki adım sonrasını üç adım önceden düşünmek adeta bir satranç oyuncusu gibi.

Ama hayat bize her defasında aynı kartları dağıtmıyor ki. Eğeryaptığımız her seçimi kartların yeniden dağıtılmasına benzetirsek, her defasında elimizde farklı kartlar var...bir önceki ele benzemiyor hiç. 

Bazı insanları görüyorsunuz...her seçimleri tam isabet. Bir sonraki daha da iyi. Sanki para parayı çeker durumunda olduğu gibi. Şahladıkça şahlanıyorlar.

Her durum için exit planı yapmak ya da exit planı yapmayacak kadar sağlam seçimlere sahip olmak.
Hangisi acaba?

Resim: Google İmages

4 Yorum:

beenmaya on 30 Ekim 2008 09:59 dedi ki...

hayat bazen hiç ummadığımız yerlerden buluyor ve vuruyor bizi öyleki o ana kadar düşündüklerimizin, planladıklarımızın hiçbir anlam ve önemi kalmıyor. evet çok boşlamamalı en azından kafamızda bir yön haritası oluşturmalıyız ama çok da planlı programlı hareket etmemek lazım gibi geliyor bana...

Yeşim Özdemir on 30 Ekim 2008 16:37 dedi ki...

Valla ben de imreniyorum nasıl bir sorunla karşı karşıya kalsa da becerikli bir şekilde işin içinden sıyrılıveren insanlara... Gerçi ne zaman hayatımı planlamaya çalışsam elimde patladı. O yüzden de artık ne B planım var; ne çıkış, ne de uçuş planım:) Yani başaranlarda nasıl bir öngörüdür ki bu bilemiyorum. Ben elimde olan 2 anahtardan hep yanlış olanını sokarım kilide. Dikkat ettim her zaman aynı şeyi yapıyorum. Yooo sakın Murphy Kanunları deme bana; öyle olsa herkes için geçerli olurdu:)

Biraz on 30 Ekim 2008 19:13 dedi ki...

@beenmaya Hakikaten de oyle. Burada bir arkadasim vardi simdi Dalla'tak' bir universiteye gecti. Derdi ki " hayat seni degil, sen hayati yonet" Bu bana nedense hep exit planlarimiz olmasini gerektiri dusuncesini verir. Aynen dedigin gibi ummadigimiz, beklemedigimiz seylerle karsilaiyoruz...her sey icin de exit plan dusunmek kolay degil.

@yesim ozdemir Yorumunu okuyunca cok guldum. Cunku bende de ayni durum olur. Hatta mesela muzik dinlemek icin kulakliklari elime alirim hani uzerinde sag sol belirten R ve L harfleri isaretlidir ya elimi ne zaman atsam ille sag kulagima takicagim kulaklik sol cikar ya da tam tersi o kadar cok oldu ki bu durum anlatamam...Anahtar icinde ayni sey soz konusu kesinlikle...Ama bu salak durum nedense bir turlu LOTO da olmaz! :)

7.oda on 5 Şubat 2009 15:00 dedi ki...

ya da boşverip planları herşeyi.. olduğu gibi yaşamak hayatı..

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template