13 Nis 2009

Gitmeyi istediğim yerler...

Easter Islands: Ne zaman olacağını hiç bilmediğim ama bir gün gideceğimi tahmin ettiğim bir yer burası. En yakın kara parçası olan Şili'den 3600 km uzaklıkta izole olmuş bir ada. Gizemli bir yer olması çekiyor belki de. Gizemi ile ilgili anlatacak çok şey var bu küçücük ada hakkında. Ben kısaca şunları yazayım. Adada "moai" ismi verilmiş 887 adet dev heykel var...adayı çepeçevre de sarmışlar. Ada İspanyol denizciler tarafından 1860'lı yıllarda keşfedildiğinde kimse yoktur...Adanın orada olmayan sahipleri 300'lü yıllarda gelmişler. Sonra 800-900 sene yaşayan bu insanlar ortadan bir anda yok olurlar. En büyük heykelin ağırlığı 80 tondur.
Hiç bir yerin ortasında gibi olan bu ada.
Aslında  kelimenin tam anlamıyla pasifik okyanusunun ortasındadır.
Easter Island ile ilgili link.

(Moai heykelleri)

       (Easter Island, Peru, Şili)

Peru: Göz kamaştıran dağları ve yine müthiş bir gizemi olan bir yerdir...Easter adası ile ilginç benzerlik ve bağlantıları olan bir ülke olmasından öte eğer gidersem kendimi Mister NO çizgi romanında ki Mister NO gibi hissetmem büyük ihtimaldir.

Çeşme: 
Bildiğimiz Çeşme'dir işte...İzmir'in en ucunda...ve bence harika bir denizi olan bir yerdir. Dalgaların en içine girebilmek...marinasında yürüyebilmek istediğim yerler arasındadır.

  (Çeşme, İzmir)

Fortaleza: Brezilyalı bir doktor arkadaşımdan dolayı biliyorum bu şehri...ılıman havası ve harika sahilleri olan yaz kış aynı ılıman iklime sahip bir yer...Merak ediyorum orayı...o kadar.
Gitsem de olur, gitmesem de.
Ama gidersem mutlu olurum ki.

(Fortaleza, Brezilya)

Bir yaz akşamı: Yıldızların ama olabilecek tüm yıldızların görkemiyle dizildiği bir gök yüzünü seyretmeyi istiyorum. Fakat bir yaz akşamında olmalı.
Buranın özelliği ise yıldızların en iyi görülecek bir yerde olması...ve orası neresi bilmiyorum.
Romantiklik olsun diye değil gerçekten bilmediğimdendir.

                                        (Van Gogh, Stary Night)


6 Yorum:

Unknown on 13 Nisan 2009 16:01 dedi ki...

geçen hafta Çeşme'deydim ama denize girip gelmeyi daha da çok isterdim :)
gizemli adayı da ayrıca merak etmedim değil :)

Seyyah on 13 Nisan 2009 16:07 dedi ki...

garip biliyorum ama bu yazın bana bir çocukluk hayalimi anımsattı. gitmeyi istediğim bir yer vardı o hayalde, seninkiler gibi imkan dahilinde değildi. hala daha değil, olacak gibi de görünmüyor. orası satürnün halkasıydı:)) zaten halkada değilmiş ya, resimler bakar hayal kurardım. aklıma geldi şimdi nedense:)) umarım hepsine gidecek şansı ve vakti yakalarsın..

Biraz on 13 Nisan 2009 16:15 dedi ki...

>funda
Cok gizemli...okusaniz detaylari iyice meraklanacaksiniz.
Bir gun o adaya gidecegimi dusunuyorum.

>Nily
Benimkiler seninki kadar imkansiz degil yahu...:)
mesela cesme zaten bildigim, yasadigim bir yer sadece tekrar orayi yasayabilmek istegi var

ama digerleri ise zaman ve imkan meselesi...o yuzden cok da imkansiz degil saturn halkalari gibi:)))

y. on 13 Nisan 2009 16:46 dedi ki...

Easter Island ,bir gün biri giderse beni de yanına alsın,bi koli kitapla gelirim,iyi yemek pişiririm,sesim de pek çıkmaz:))

Belgin on 13 Nisan 2009 19:41 dedi ki...

Biraz`cim, tablonun 1889 yilinda Ressamin o zamanlar yasadigi, Güney Fransadaki, Remy isimli kücük bir ilcede yapildigi saniliyor. Dogrumu bilmiyorum, bende büyük bir van Gogh hayraniyimdir:))

Biraz on 13 Nisan 2009 22:15 dedi ki...

>y.
bir gun gitmeyi istiyorum...ama cok uzun zaman sonra degil.:)

>Belgin
Cok tesekkurler bilgi icin sevgili Belgin.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template