7 Eyl 2009

Pazartesi Sendromu


Oturdum ekranın karşısına Pazartesi yazısı yazayım dedim.
Pazartesi sendromuna karşılık.
Panzehir misali olsun hani.
Pazartesilere ağır iş koymamaya özen göstermişimdir. Stres yaratacak toplantıları da pazartesiden başka günlere taşımaya çalışmışımdır. Ders vermem gerektiği zamanlarda da eğer seçme şansım varsa pazartesileri seçmemişimdir.

Renkleri günlere göre seçsek mesela Pazartesi hangi renk ile en iyi temsil edilir.
Bence “gri”.
Sizce?
Ya da sayı ile temsil etsek hangisi olurdu?
Bence “1”.

İnsan yüzü ile temsil etsek?
En suratsızı en asık yüzlüsü mü olurdu acaba?
Bilmem ki.

Aslında ben eskiden Pazar akşamlarını ve akşam üstlerini de sevmezdim.
Okul vardı...ertesi gün...Pazartesi.
Hatta belki de matematikten ya da ingilizceden sınav da olacaktı.
Offf!
Sıkıntı üstüne sıkıntı.

Ne Pazar akşamının sevimsizliği ne de pazartesinin soluk yüzü bizi etkilemeli. Her şey bizde bitiyor ve de başlıyor. Bazı arkadaşlarım yaşadıkları şehirleri sevmiyorlar, gitmek istiyorlar başka şehirlere. Başka şehirlere giderken de kendimizi götürüyoruz. Mutluluk ya da mutsuzluk hepsi kendi içimizde. Bilemezsek nasıl mutlu olacağımızı ve göremezsek ihtimalleri. Hep ıskalarız hem de her dafasında. O yüzden her şeye rağmen hem de pazartesilere rağmen mutlu olabilmeye çalışmalı...küçücük de olsa...birazcık da olsa. Çünkü ya hiç olmazsa?!

Bu arada ayıptır söylemesi...
Bugün burada tatil (
Labor Day).
Dükkana gitmiyorum.

12 Yorum:

Evren on 7 Eylül 2009 09:33 dedi ki...

oldum olası sevmişimdir pazar öğleden sonraları: hele de miskinlik yapacak bir sevdiğim varsa yanımda, ah ne keyiftir sinema saati yapmak ya da okuma saati peki ya kahvaltı üstü abur cubur atıştırmaları...
pazartesileri de severim: yepyeni bir haftaya başlamak ve yepyeni sevinçler dizmek için hayat ipime, ne güzel bir fırsattır aslında...

Seyyah on 7 Eylül 2009 09:51 dedi ki...

pazartesi pazartesi üstelik de gri bir İstanbul sabahına uyanmışken yapılır mı bu.. çok ayıp:)

beenmaya on 7 Eylül 2009 10:39 dedi ki...

eee tatil olunca tabiki yok insanın kendisinde bitermiş, yok şöyleymiş diye yazarsın :)))

iyi haftalar...

Belgin on 7 Eylül 2009 10:47 dedi ki...

Cok fenasin Biraz coook, ne güzel unutturmustum kendime bu günün Pazartesi oldugunu:))

özii on 7 Eylül 2009 11:36 dedi ki...

Her pazartesiden çok , ben de her pazar akşamını gergin geçirenlerdenim. Pazara hiç iş kalmasın , kafam rahat olsun . Vaktinde evde olalım gibi gibi takıntılarım vardır.
Ama pazartesi herşey normaldir :)

öykü on 7 Eylül 2009 12:51 dedi ki...

Bugune tatılın rastlaması buyuk sans
dılerım guzel gecsın gunun

Biraz on 7 Eylül 2009 14:39 dedi ki...

>Evren
Pazar gunlerini ve aksamlarini sonra saonra sevdim. Pek de korkulacak gibi degilmis dedim:)

>Nily
Ama tatil ki bugun! (bencil adam)
:)

>beenmaya
hakkaten di mi?! Amma rahat attim tuttum di mi:)

>Belgin
Bugun pazartesi mi hmmmm bilmem ki dermisim:) Ama bak sayfanin tepesine cok eglenceli bir sarki koydum. Unuttursun pazartesi sendromunu diye?! Dinleyebildin mi?

>ozii
Bazen okumam gereken sinav kagitlarini pazar aksamina birakirdim offf amma zor olurdu yahu?!

>oyku
Bu "labor day" seysi, her eylulun ilk pazartesi gunu dolayisi ile hep pazartesi:)
Sanirim hafta sonu uzasin diye yapilmis bir tatil gunu:)

FUNdy on 7 Eylül 2009 15:01 dedi ki...

Son cumlelerde bitirdin olayi yani...insanda bir kendini sorgulama hissi yarattin...ya dogru deyyo adam diyip...fekat sonra...hayınlık bu

Biraz on 7 Eylül 2009 18:15 dedi ki...

>FUNdy
Galiba tatil oldugu icin daha da sorgulayip uzun yazamadim:)
Fakat diger yandan hic farketmedi tatil olmasi ben yine sabah 7:00de uyandim.

İlk... on 8 Eylül 2009 11:18 dedi ki...

yahu ben ptesiye gıcık olmasam o bana gıcık oluyor....her hafta başı bir olay çıkar mı yahu...her ptesi gergin mi olur..

bu aslında pazardan kaynaklanıyor sanırım,asıl suçlu o... :) buldum kardeşim pazarda bu kadar güzel olmasaydııı.... :) ptesinin günahı ne... :)

Nurgül on 8 Eylül 2009 13:22 dedi ki...

arkadaşlarımla görüşeceğim zaman hep cumartesi olmasını isterim ertesi gün pazar ve saate aldırmadan doyasıya istediğimiz yerlere gideriz. pazartesi-salı-çarşamba-perşembe-cuma hepsi aynı aslında, hepsinde iş.. cuma akşamı ve cumartesi mükemmel. pazar akşamı telaşlı..

Biraz on 10 Eylül 2009 16:24 dedi ki...

>ilk
pazartesi olmasa:)

>chou-chounur
favori gunlerim en cok cuma, sonra cumartesi:)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template