19 Kas 2008

Klon İşleri


Her şeye yetişmeye çalışırken, yorulduğumda aklıma artık klonumu ve hatta başarılı olursa klonlarımı yapmanın zamanının çoktan geldiğini farkettim. Biraz uğraşmak gerekecekti ama olsundu. Sonunda ne kadar rahat edecektim anlatamam....Ama durun kısaca bir anlatmaya çalışayım.

Öncelikle bu koşturmacalarımın biraz yavaşlamasına büyük faydası olacaktı. Ne bileyim, biri ders verirken, diğeri laboratuvarda deneylerine devam eder, bir diğeri bilgisayar başında veri analizi yapar. Dördüncüsü de ev işlerine bakar, alışverişi yapar, hatta çöpleri döker ve şoförlüğümü bile yapardı...

Böyle köle mi, robot mu, klonum mu ne olacaksa artık bu şeyler (klonlar yani) süper faydalı olacaktı.

Sonra güzel bir dükkan...aman pardon ne dükkanı, laboratuvar/biyoteknoloji karışımı bir şirket bile açar sizlerin de klonlarını yapardım. “Yok klon istemem ben...tek olmalıyım” diyenlerinize de organ yapardık...ne bileyim tıpkı aynısı olan kalbinizi yapardık...kolunuzu kaybetmişseniz bir kol yapar protezin zorluklarından ve kısıtlamalarından kurtarırdık.

Göründüğü üzere, tabii ki bu işe başlamamın temelinde yani klon işine demek istiyorum...hiç bir bilimsel kaygı yatmamakta aksine kendi rahatımı ve iş yükümü azaltıp...lay lay lom bir hayat yaşayabilme ihtiyacı vardı. Niye lay lay lom?...Çünkü bütün zor işleri klonlarıma yıkmak gibi süper bencil bir planım vardı...var.

Bir toplantıda ilginç bir yoruma tanık olmuştum. Büyük bir ilaç şirketinin AR-GE kısmında çalışan proje yöneticisi araştırmacı konuşuyordu. Hastaların günlük belli zaman aralıklarıyla bir kaç defa ilaç almaları yerine günde tek doz almalarını sağlayacak ilaçları geliştirmeye çalışıyoruz (tam burada ne güzeeeel...insanların işleri kolaylaşacak diye düşünürken devamını duyunca HAAAA?!!! oluyorsunuz)...tabii ki tek doz ama sürekli almaları önemli. Yani bir bakıma hastaları o ilaca bağlamak ve sorunun kökünden çözümünü sağlayacak ilaçların yapımı yerine önceliği sürekli kullanıma kaydıracak ilaçlara vermek. Dolayısı ile şirketin gelir kaynağı olacak ilaçlar gelir devamlılığı sağlayacak.

Yani buradaki durum gibi ben de aslında kendi rahatımı düşündüğümden klon işine pek bir sardım.

Şimdi artık laboratuvara kapanıp klonlarımı yapmanın zamanıdır.

5 Yorum:

Seyyah on 19 Kasım 2008 13:08 dedi ki...

ön sipariş kabul ediyorsan, ben başlangıç olarak beş adet istiyorum:)) toplu alımlarda iskontoda varsa süper:))

aslında alttaki paragrafta takıldım. bunu düşünmeleri mi beni rahatsız eden yoksa bu kadar rahat ifade etmiş olmaları mı bilmiyorum. ama ilaç firmaları kısmen olsa da şu anda zaten bunu yapıyor. her geçen gün doz azaltılarak bırakılacak ilaçların sayısı artıyor. bu işten çok anlamasam da bunun iyi olmadığını düşünüyorum.

beenmaya on 19 Kasım 2008 14:24 dedi ki...

tek halimizle bile bir sürü maskeye sahipken ve hangisi sahiden biziz bunu biz bile anlayamıyorken klonlanırsak eğer eyvah eyvah diyorum ben :))

Yeşim Özdemir on 19 Kasım 2008 15:31 dedi ki...

Ben de istiyorum klon! Bir sürü işe yarar valla senin de bahsettiğin gibi. Sadece tek bir korkum var. Maazallah hepsi sözleşip de aynı ortamda bir araya gelirse ben uğraşamam o kadar Yeşim'le:)))

Biraz on 19 Kasım 2008 20:01 dedi ki...

>nily
Dukkani acinca siparisleri kabul edicez :) Ama saka bir yana webte de uzantisi olan soyle bir sirketi kurmak lazim(https://www.23andme.com/).
ilac kullanimina gelince...sonucta kar amacli olan her sey soz konusu saglik bile olsa tuhaf bir carkin icine giriyor. Ulkemizde bile onca hastanenin acilmasi bosuna diil.

>beenmaya
aslinda bir gun icinde davranislarimiz coktan bile klonlamisiz aslinda di mi...cok ilgunc bir noktaya degindin hakikaten.

>yesim ozdemir
Bir suru yesim ama dusunsene hastanede filan hastalar hic sira beklemez artik...her hastaya bir yesim dusermis mesela...:)

7.oda on 15 Nisan 2009 10:31 dedi ki...

hehe bu yazıyı kasımda yazmışsın ama sanırım şu an bu kendi klonlarına daha çok ihtiyacın var ne dersin :)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template