15 Ara 2008

Kadın ve romantizm


Kadınlar romantizmi sevseler de ne yazık ki çoğu zaman romantik değillerdir.

Kibarlık yapıp “çoğu zaman” dedim.
Aslında kadın romantik değildir...sadece romantiklik adına sergilenen oyunun seyircisidirler.

Uygulayıcısı ve yaratıcısı olmaları zordur.
Erkeklerden daha fazla gerçekçidirler.
Daha planlayıcıdırlar.
Hayata bakışları romantizmi içermez.
Ama romantizmi yaşamak isterler. Yaşatmak değildir amaçları. Başlatmak da olmamıştır zaten.

Her ne kadar ağlaşsalarda romantizmin yokluğundan...romantizm olan durumlarda da onlardır en önce bunu bırakıp giden.

Kadınların hayata dair rahatsız edici gerçekçilikleri zaman içinde erkeği de eline geçirmektedir.
İlişkilerin başında bir takım romantik hareketler kadınların hoşuna gidiyorken ve görmek de istiyorlarken, sonrasında bu romantik hareketlerin yerini fena halde gerçekçilikleri almakta...erkeğin türlü romantizm kokulu hareketleri kadınları mutlu etmemektedir.

Hatta kadınlar sorumluluk sahibi erkek, hegemonya kuran erkek, ciddi erkek görmek istemektedirler...Romantizm eksik olsun.
Arabayı değiştirelim...şurdaki siteden eve girelim...falan filan gibi itekleyici dürtülerin sahibi olurlarken. Romantizm ne kadar da hafif ve boş kalmaktadır. Romantizm ile karın doymamakta...ilişkiler sağlıklı bir yolda yürüyememektedir.

Erkeklere şekil vermeyi iş edinirken  bu sırada artık romantizmin üç kuruş değeri kalmamaktır. Bu durum erkeğin romantizmini de tüketmekte...kurutmaktadır.

(Kadın şair sayısına bakın...kaç adet vardır? Erkek şair sayısına yaklaşabilmekte midir acaba?)
Kadınların romantizmi sadece seyirliktir...yaşatıp devam ettirmek üzerine kurulu değildir.

Bu bakımdan erkeklerin romantikliği bir noktada göze hoş gelen hareketlerden öteye gitmemektedir...Tıpkı suya yazı yazmak gibidir.

15 Yorum:

metanoia forever on 15 Aralık 2008 19:18 dedi ki...

Bence haklısın....
Erkekler kesinlikle çok duygusal varlıklar ve duygusallıklarını gizlemek adına belki daha kazak görünmeye çalışıyorlar. Kadınlarsa erkekler gibi değil, hayata karşı daha hesapçı. Bunu gizlemek için onlarda romantik imajı vermeye çalışıyorlar. Bir bayan olarak bu benim fikrim. Herzaman olduğu gibi sana katılıyorum. Kadınların herzaman bir B, C.....planı vardır onları spontan, oldukları gibi yakalayamazsın. Oysa bir erkeği bir anda şaşkına çevirip, büütün silahlarından yoksun bırakabilirsin.

Biraz on 15 Aralık 2008 19:33 dedi ki...

Kadinlar duygusal olmasina duygusallar fakat romantik degiller...seyirciler sadece ve aynen dedigin gibi B, C,...planlari var. Ben daha cok soyle diyorum, biz erkekler basit dusunuyoruz 1 adim sonrasini..o kadari yetiyor bize ama kadinlar 89 adim sonrasini dusunmekteler. :)

rebelon on 15 Aralık 2008 22:14 dedi ki...

güzel bi tespit.ben de hep merak ediyordum.herzaman türlü türlü şekillere girip romantik anlar yaratıcam diye uğraşıyorum karşımdaki hep seyresen taraf oluyo.

Erman Sinan on 15 Aralık 2008 23:06 dedi ki...

her sair ask siiri yazmadigi gibi her kadin da yazdigi siirleri baskasi tarafindan okunmasini istemez. Bana gore romantizm kadinin tam kendisidir, ama romantizmde paylasimci degildir. Bencildir bu konuda... Her erkek de romantizmi hakedecek veya kaldirabilecek kadar degerli degildir.

Hesap yaptiklarini goz ardi edemeyiz kesinlikle ama bu yinede romantizm konusundaki tutumlarini degistirdigini gostermiyor bana kalirsa.

mahallenin delisi on 16 Aralık 2008 00:18 dedi ki...

"dünyanın bütün ünlü şairleri erkektir, çünkü bütün güzel şiirler kadınlara yazılır" =)

kadınlar sanıldığından ve göründüğünden daha romantiktir aslında. ama romantizmi yaşatmak/birlikte yaşamak isteyecekleri adamalar sanıldığı kadar çok değildir ne yazık ki. ve bu yüzden (erman sinan'ın da dediği gibi) kadın romatizmi paylaşmaz, göstermez kolay kolay.

Biraz on 16 Aralık 2008 01:29 dedi ki...

>rebelon
genelde biz erkeklerin cirpintisidir...bu romantiklik seyi.

>Erman Sinan
kadin romantizmin kendisi degil de romantizme sebebiyet verendir bence.
Kendisi olsaydi eger...bekleyen ve seyreden de olmazdi diye dusunuyorum.

>mahallenin delisi
kadin romantizmi bence de paylasmaz...sadece alir.
Tipki bir tiyatro oyununu seyretmesi gibidir...Begendiginde alkislar, takdir eder. Yoklugunda ise huzursuzdur...Begenmediginde ise duygusuzluk ile karisik tuhaf bir tepki verir. Elbette farkli tepkiler veren kadinlar az da olsa vardir :)

Aydan Atlayan Kedi on 16 Aralık 2008 11:23 dedi ki...

Erkeklerin romantizmi üzerine yazacak mısın? Ben asıl onu merak ediyorum :)

YALNIZLIK OKULU on 16 Aralık 2008 13:36 dedi ki...

kesinlikle romantik varlıklarız kardeşim biz kadınlardan ama anlamadığım nokta hep bize kalas gibi davranılması ile sonuçlanıyor bu muhabbet açıldığı zaman :)))

Biraz on 16 Aralık 2008 15:46 dedi ki...

>aydan atlayan kedi
erkeklerin romantizmi uzerine....hmmmm biz romantigiz iste:)...yazmak lazim aslinda haklisin.
>yalnizlik okulu
belki de kadinlar her bakislarinda kendi romantizm eksikliklerini goruyor bizlerde ve bizlere ondan dolayi kalas gibi davraniyor da olabilirler...ama elbette bizlerin arasinda da bir suru odun ve kalas abi bulunmakta:)

noname.morosophe on 16 Aralık 2008 17:55 dedi ki...

İstisnalar kaideleri bozar mı bozmaz mı bilemem. Ama Kadın romantizmi hakkındaki bu sözlerin hiç birini üzerime alınamadım..Romantiz mi mi sorgulayalım yoksa benim kadınlığımı mı bilemedim..

Şu kadından Şair olmaz ,zira kadın şiirdir lafını dsa tartışırız bir ara..

Unknown on 17 Aralık 2008 06:56 dedi ki...

>noname.morosophe
Istisnalar var elbet...ve her zamanda olacak galiba.

Ferhanca on 17 Aralık 2008 11:35 dedi ki...

Erkekler konuların ana başlıklarıyla ilgilenirken, kadınlara detaylara takılıp kalırlar:)
Romantik olabilmek herkese göre değildir.çok ender insanlar yaşıyor bunu erkek olsun kadın olsun...

vitalle on 9 Kasım 2009 15:17 dedi ki...

o kadar çok hak verdim ki şimdi...hayatımdaki eksiklikleri ve olmayan-iğreti duranları bulmaya çalışırken bu yazı iyi çıktı karşıma..
biz kadınlar herşey sağlam,düzenli,tutarlı,planlı olsun isteriz.hani "annelik" içgüdüsünden de olabilir bu...en basitinden bi' ıkza genelde ders programı,sınav tarihi sorulur.
bir kadın dosyaların incelenme zamanını iyi hatırlar.ve genelde "inek" tipler kızlardır.inek diyorum,başarılı demiyorum bakın.:)
velhasıl;biz herşey planlı olsun diye çabalarken AN'ı kaçırıyoruz.o an! yaşanması gerekenleri...karşılıklı hoşlaşma varsa e hadi açılsın diye düşünüyoruz.bırak beee o AN'ın tadını çıkart niye herşey resmiyete dökülsün ki?
bu yüzden de romantizmi aslında bilmiyoruz,biliyor gibi yapıyoruz...

Biraz on 9 Kasım 2009 15:44 dedi ki...

Bu arada bu yaziyi yazmamin ardindan erkekler hakkinda da yazmam gerektigini soyleyen yorumlar alinca onu da yazdim linki burada zamaniniz olunca bakarsiniz.

http://hayattanmasallardanbiraz.blogspot.com/2008/12/ilikilerde-romantik-olan-erkektir.html

7.oda on 22 Aralık 2009 16:36 dedi ki...

kesinlikle haklısın Alper.. aynen dediğin gibi bir 89 adım sonrasını hesap ettiğimiz için uğraşacak bir sürü problemimiz oluyor daima kafamızda, ve o problemlerde romantizme vaktimiz de enerjimiz de kalmıyor :)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template