18 Mar 2009

Güven duymak önemlidir.




(Up to the Attic, Evanthia Reboutsika)

İlişkilerimize bir bakın.
Her çeşidinde devam etmesini sağlayan veya bitmesine neden olan pek çok unsur var.

Güven galiba en önemlisi.

Bazen yapayalnız hissederiz kendimizi.
Etrafımızı arkadaşlarımız, akrabalarımız çevirmiş olsa da gözlerimiz görmez onları. 
Güven duyduklarımız bizim özelimizdir.
Onları görür ve görmek ister gözlerimiz.

Galiba zaman geçtikçe de hayatın fırtınalı, kavgacı denizlerinde bata çıka ilerlerken. Korunaklı sığınaklar ararız. Güven en korunaklı sığınamız olur bu geçen zaman içinde diye düşünüyorum.

Duygusal anlamdaki ilişkilerimizde güven, aşktan bile daha önemli bir yer tutuyor...bu elbette benim şahsi düşüncemdir. 

Güvenini sarstığınız insan ile zaman içinde aranızı düzeltseniz bile o kişi zedelenmiş olan güven duygusunu tıpkı izi kalmiş bir yara gibi taşıyacaktır. Bazen sadece kadınların güvene ihtiyaç duyduğu düşünülür. Halbuki sadece kadınların değil, erkeklerin de aradığı eninde sonunda güven oluyor.

Aşk da bir yere kadar götürüyor ilişkileri.
Aşık olan bir kalbi bile yamalı bırakacak şey, duyulan güvenin yerle bir olması bence.

Güveninizin sarsılması ya da yıkılması sanki 150 kilometre hız ile gidiyorken duvara çarpmanıza benziyor.

22 Yorum:

Ateş Böceği on 18 Mart 2009 15:21 dedi ki...

Birkere o güven duygusu sarsılsımı tamiri de pek mümkün olmuyor malesef o kurt insanın içine düşmeye görsün ufak ufak kemiriyor taki güvenimiz un ufak olana kadar ....

LÂL on 18 Mart 2009 16:10 dedi ki...

Bir küçük "ACABA" düşer insanın içine.. Ve yer bitirir ne varsa güzel olan.. Ve o sinsi "ACABA" , geleceğin üzesine örtülen siyah bir tül olur sonra.. Hiç birşeyi bir daha eskisi gibi berrak göremezsin..

Belgin on 18 Mart 2009 16:14 dedi ki...

Güvensiz hayatta hic bir sey olmaz, bebeklerin bile ilk önce ögrendikleri sey, birine güven duymak:)
Sevgilerimle

foodbynil on 18 Mart 2009 16:26 dedi ki...

Şimdi bana göre güven bir yapının en temel taşı onu çekince üstün inşaa edilen sevgi,saygı,arkadaşlık,dostluk,,vs. herneyseyse hepsi güvenin yıkılmasıyla yerle bir oluyor.Eline sağlık birazcım çok güzel olmuş pek güzel ne güzel olmuş:)

özii on 18 Mart 2009 17:01 dedi ki...

Biliyorum bu çarpmayı.Ve hala daha içim çok acır , güvendiğim bir dostumun bana yaptığı hata çok ağrıma gitti ama yine de gelse afedici olurum , bunu da biliyorum. Ama tekrar güvenir miyim , hiç sanmıyorum. Buna ne denir bilmem ama her şeye rağmen yinede ben değer veriyorum.

Dostlarınınzın güveninizi sarsmaması dileğiyle diyorum...

beenmaya on 18 Mart 2009 17:19 dedi ki...

sevgi, aşk bir yere kadar sahiden. çünkü onları besleyen en temel şey saygı ve güven. bunlarda sorun oluştu mu devamı ne yazık ki gelmiyor...

aysema on 18 Mart 2009 18:17 dedi ki...

Güven bence de tüm ilişkilerde en temel duygumuz. Güvenmediğimiz kişiyi sevmemiz de çok zor... Kuşku bir kez düştü mü yüreğe huzur yok olur artık...

guguk kuşu on 18 Mart 2009 19:39 dedi ki...

aşk, romantizm vs vs hepsi çorbanın süsü gibi, asıl olan bana göre de GÜVEN. İnanıyorum ki ben güven duyduğum erkeğe aşık oldum. Beni çok kızdırdı belki kırdı ama güven sapasağlam durduğu sürece her seferinde sarılı yürümeye devam ettik. Kristal bir prizma gibi güven minicik bir darbe iile tuzla buz olur diye düşünüyorum. LAL çok güzel anlatmış benim düşüncelerimi. Diğer ilişkilerimizdede durum aynı. Güven sarsıldıktan sonra, paylaşım imkansız bir hal alıyor.

aahmetcelebii on 18 Mart 2009 23:08 dedi ki...

Tam yerine rast geldi manzara koydun gerçekten..

sufi on 18 Mart 2009 23:30 dedi ki...

Bir kez güven sarsılmaya görsün, AŞK elbisesinde; her hareketle sökülmeye müsait yamalı delik oluşur
kıvrımlarda.Bir daha yamarsın, yama küçülür delik büyür. Bir gün yama da tutmaz olur.Güven vermek,almaktan daha önemli herhalde.sevgilerimle dilek.

Biraz on 19 Mart 2009 04:13 dedi ki...

>aahmetcelebii
Bilmem ki:)

>Sufi
Cok guzel demissin cok guzel....kalemine saglik!!!

Biraz on 19 Mart 2009 04:31 dedi ki...

>Ateş Böceği
en ufak olana kadar oyle gercekten de

>LÂL
hem goremezsin hem de travmatik bir etkisi olur...hep devam eder...hep kalir.

>Belgin
olmaz ama sarsilinca o kisiye ya da kisilere guven duyulmaz bir daha.

>perikizi
tesekkurler sen de pek guzel yorumlamissin...pek bir guzel.

>özii
Ben de bildigimden yazdim..sirf yazmis olmak icin degil...hele ki geyik olsun diye hic degil..bilince yazmadan olmazdi diye dusundum.

>beenmaya
sevgi, ask guven olmayinca ici bombos "seyler" e donusuyor.

>aysema
eksik kirik dokuk bir sevgi oluyor...sevgi denmiyor tabii sonrasinda.

>guguk kuşu
Sansli insanmissin guguk kusu...Ne guzel!

Bu arada LAL hep guzel anlatir ki dusuncelerini.

Yeşim Özdemir on 19 Mart 2009 13:55 dedi ki...

Güven bence de en önemli unsur bir ilişki için. Ve o güven bir kez zedelendi mi asla eskisi gibi olmuyor; olmasını istesen de olamıyor. İlişki derken sadece kadın erkek ilişkisini değil, iki insan arasındaki ve hatta bir insan ve bir kurum arasındaki ilişkiyi de bu durumun içinde düşünüyorum.

Biraz on 19 Mart 2009 15:43 dedi ki...

>Yesim
Tabii tabii guven sadece iliskiler icin degil...kurum ve insan arasinda da gecerli.
Aslinda ne kadar da onemli bir unsur degil mi?
Guvenebilmek, soru isaretleri olmadan ne buyuk bir nimet degil mi?

Unknown on 19 Mart 2009 17:00 dedi ki...

o olmadan yaşanmaz ki zaten! ama önce kendine güvenmeli insan.o zaman öyle bir pozitif enrjiyle dolu oluyorsunuz ki.ister istemez çevrenizde en ufak kötülüğe,güvensizliğe yer açıcak ne olaylar oluyor ne sizi üzecek insanlar...

umursamaz on 19 Mart 2009 20:51 dedi ki...

güven...

oldugunda dusunulmeyen, olmadıgında da dusuncelerde hep soru ısaretlerı olan tek sey. bazen askdan daha onemlı..
ılıskılerde arkadaslıklarda..
topallayan bı ılıskı..
yokyok guven cok onemlı..
sevgıler:)

Brajeshwari on 19 Mart 2009 23:50 dedi ki...

Bazende o güven duygusu ve hayal kırıklıklarında bize dair çok önemli bilgiler var..Onları öğrenene kadar güven sorununu yaşıyoruz.. Ve aynı soruları görmediğimiz sürece kısır döngü sürüyor..Güvene bu şekilde bakmak gerek bazen, karşımızdaki her kim olursa olsun bizdende birsey taşıyor içinde...

Biraz on 20 Mart 2009 05:35 dedi ki...

>Anne Tuba
Kendine guven ile karsimizdakilere ya da kurumlara guven farkli seyler aslinda. Cunku birinde kontrol biz de degil.

>Piriltili cadi
bence asktan cok daha da onemli...iliskinin temeli.

>Brajeshwari
Demek istedigini tam anlayamadim:( nasil yani desem?

Unknown on 20 Mart 2009 12:29 dedi ki...

biraz aslında farklı şeyler değil hepsi birbiriyle alakalı.kendine güvene yüklediğimiz anlamlarla alakalı.insan kendisine dürüst olmazsa elbette başkasınada dürüst olmaz değil mi? güvenin en birincil şartı dürüstlüktür bana göre.kendine yalan söylmezen başkasına da söylemezsin.dolayısıyla güveni oluşturursun.

bir yerde haklı olabilirsin kurumlara karşı güvende.ama sonuçta kurumlarıda oluşturan bireyler değil mi? birey önce kendine güvenecek=dürüst olacak.gerisi çorap söküğü gibi gelir...

Biraz on 20 Mart 2009 16:37 dedi ki...

>Anne Tuba
Cok haklisin kendine durust degilsen etrafina hic olmayacaksindir,...ardindan da guven duyulmayan birine donusmek geliyor...
Ayrica da cok tesekkurler katki ve yorumun icin.

Unknown on 20 Mart 2009 16:50 dedi ki...

Birşey değil:) insan ilişkileri konusunda aylarca konuşabilirim.tam benim konum :)

öykü on 13 Eylül 2009 19:59 dedi ki...

BİRAZ
bu yazı olayı o kadar guzel ıfade edıyor kı

evet gercekten 150 km le gıderken duvara toslamak gıbı bısey bu guvenının sarsılması

ve tedavısı kolay olmuyor..yanı oylsıne ız bırakıyor kı yasanan olaylar
hadı affetım gel yenıden baslayalım denmıyor
cok zor.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template