18 Oca 2010

Suratı olmayan adam


Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz surat maske değil, hele hele protez bir surat hiç değil. Dolayısı ile resme baktığınızda içiniz çok berbat olacaktır. Ben şok edici buldum görüntüyü. Aslında çarpıcı olan sadece resim değil.

Kesinlikle bu adamın hikayesi hayata daha olumlu ve cesaretle bakmamıza sebep olmalı diyorum. Başımıza türlü belalar gelebilir. Ama özümüze güvenir ve inanırsak daha bir cesaretli olabilir ve hatta çıkış yollarını bulabiliriz. Umutlu bir yolculuğa çevirebiliriz hayatımızı. Bunlar boş laflar diyorsanız o zaman önce resme bakın, sonra da bu adamın yaşadıklarını ve yaşayacaklarını bir gözünüzün önüne getirin. Hala boş laflar diyecekseniz. O zaman boşluğunuzu yaşayın hiç bir yerin ortasında hem de.

Yukarıdaki resimde gördüğünüz adam henüz 24 yaşında ve kaza zamanını hatırlamıyor...nasıl olduğunu filan.
Kaza anı ile hatırladığı en son şey kiraz toplama makinasını kilisenin camından uzanmış bir şekilde tamir etmeye çalışırken cep telefonunun çalması. Bunun dışında kaza ile ilgili tek bir hatırası da yok belleğinde. Belki de iyi ki yok. Sonra ki hatırladığı şey ise hastanede uyandığı an...ama tam 3 ay sonra!
(Dallas’ta ki Parkland Memorial Hastanesi)

Ailesi ona anlatmak zorunda kalıyor olup biteni.
O günü yani...o kaza gününü (Kasım 2008) anlatıyorlar ona.
Yüksek gerilim hattını taşıyan kablo yüzüne değdiği anda alnından çenesine kadar olan yüzündeki tüm etleri söküp almıştır.
Şubat 2009 da uyandırılmıştır.
Bugüne kadar dördüncü derece yanıklarını tedavi edebilmek için tam 20 ameliyat geçiren bu genç adam her şeye rağmen hayata sıkı sıkya tutunuyor. Yüzü pürüzsüz dümdüz bir halde, tıpkı bir karpuzun yüzeyi gibi. Şu an yüzünde duran kaslar ise vücudunun başka yerlerinden alınmış.
Gözlerinin olduğu yerler hafif içe çökük. Üst dudağı ,ağız içi tavanı tamamen ve dişlerinin çoğu gitmiş durumda. Doktorları, hayatta kalmasının büyük bir mucize olduğunu söylüyorlar ve hayatta kalmış olması büyük bir ders büyük bir esin kaynağı olmalı herkese diye düşünüyorlar. Çok haklılar!


Fakat şimdi hikayesi bitmedi. Bu genç adam mücadelesini daha da ileriye götürüyor, çok riskli bir operasyona başvurarak. Yüz nakli için gerekli olan adımları atacak. Çok nadir başarılı olan bir operasyon bu.
ABD’de sadece 2 adet yüzk nakli operasyonu yapılmış. Diğer bir seçecenek ise protezlerle desteklenen bir yüz yapılması ama o yüz naklini seçecek. Yüz nakli için listeye girmesi için şimdi bir takım ön testlerden geçecek bunun için bu tarafa yani Boston’a, Brigham and Women's Hastanesine gelecek. Harvard Üniversitesi’nin eğitim hastanesi olan bu hastane aynı zamanda dünyanın da en prestijli hastanelerinden biri.
Bu genç adamın geçmiş hayatına bakınca epey zor bir hayat yaşamış olduğu da gözlerden kaçmıyor. Kendisi “14 yaşımdan itibaren türlü zorluklara girdim hayatımda ki tek ve en güzel şey ise kızım” diyor.
Boşanmış olduğu için büyük anne ve baba, iki yaşındaki kızı Scarlette’in vesayetini almaya çalışacaklarmış.

Bu hikayeyi anlatmak istedim çünkü bu zorlukları yaşayan genç adam her şeye rağmen hayata sımsıkı tutunmuş ve hayata dair umudunu kaybetmemiş. Bu herkes için ibret verici bir hayat hikayesi olmalı diye düşünüyorum.

12 Yorum:

Evren on 19 Ocak 2010 07:53 dedi ki...

benzer bir hikayeyi, çene kanseri ile vakasında izlemiştim. bir adam çene kanseri oluyor ve kanser yüzüne yayılıyordu, burnu ve gözlerine kadar da yayılmıştı. çeşitli ve sayısız ameliyat ile yüzü dümdüzdü. sadece göz çukurları ve ağız çukuru vardı. adamın hayata tutunuşunu gözlemlemek ve dinlemek hayatın sunduğu derslerdendi... bazen düşünüyorum da, sahip olmamız gereken tek şey, hayatla olan bağımızı güçlü kılmak... ama neden ara ara bunu unutuyorum bilmiyorum...

guguk kuşu on 19 Ocak 2010 09:21 dedi ki...

sağol birazcım. buaralar öyle bedbin ve bıkkınm ki. beni kendimden sıyırdın bu yazı ile. insanların başlarına neler geliyor. bizse neler için bedbinleşebiliyoruz.

öykü on 19 Ocak 2010 11:56 dedi ki...

Çok onemlı bır hayat hıkayesı
hepımızın ıcınden alacak cok seyı var bencede...
Hanı eften puften seylrı dert edenler ıcın ozellıkle..

Biraz on 20 Ocak 2010 05:12 dedi ki...

>Evrenin Dunyasi
Cogu zaman unutuyoruz galiba hepimiz

Biraz on 20 Ocak 2010 05:13 dedi ki...

>guguk kusu
ve bu adamcagiz oylesine sanssiz ki ama yine de yilmiyor hatta bu aralar universiteye girmek isiyormus.

Biraz on 20 Ocak 2010 05:13 dedi ki...

>oyku
kucukken ailesel nedenlerle evde okumus okulu home school seklinde bitirmis, askere gitmis fakat dizlerinde problem cikinca askerlikten ayirmislar, evlenmis olmamis bosanmis...simdi de bu olanlar. Ama hayata oylesine guclu tutunmus ki...herkese ibret olmali.

Bilge'lik Yolcusu on 22 Ocak 2010 00:03 dedi ki...

Çok etkilendim, benzer diğer yaşam öykülerini okuduğumda da hep çok etkilenirim." Hayatta hiç bir şeyin kalmadıysa bile sen varsın" . Bu, işte bu öylesine bir söylem değil, gerçek olarak sözü doğrulayan bir yaşam.
Teşekkürler paylaşım için.
Sevgilerimle...

Biraz on 23 Ocak 2010 20:31 dedi ki...

>bilgelik yolcusu
boylesine bir gerceklik hem etkileyici hem de cok carpici.

Unknown on 25 Ocak 2010 14:10 dedi ki...

bu sabah çok negatif bir ton düşüncelerle evden çıkmıştım :
herşeyden sıkıldım,
erken uyanmak istemiyorum,
yoruldum artık...
falan filan bir sürü saçma düşünce işte...
iyi oldu bu yazıyı okumam, çok iyi oldu..
teşekkürler

Biraz on 26 Ocak 2010 04:05 dedi ki...

>DESEO
dogrusu amacim da bu tur negatif duygularimiz varsa(anlattiginiz gibi mesela) boyle bir hikayeden guc alarak siyrilabilmemizi saglamakti...acikli bir hikaye ama ogrenecegimiz cok sey var diye dusunmustum.
Sanirim amacina ulasti.:)

NzN on 2 Şubat 2010 20:42 dedi ki...

Her zaman derim yaşadığımız sürece bu hayatta tutunacak bir şeyler mutlaka bulunur...
Bu hikaye de bunun için çok güzel bir örnek.
Onun için blogumun adı da don't worry be happy...
Her şeye rağmen gülebilmek en güzeli bu hayatta...

Biraz on 5 Şubat 2010 05:56 dedi ki...

>NzN
her zaman bir cikis yolu var ve cok yakinimizda, bizim icimizde dolayisi ile disarida aramaya gerek yok...diye dusunuyorum.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template