20 Eyl 2010

Kopuk bağlantıların yazısı



Bazen birden fazla konuyu yazmak isterken hepsinin aynı yazı da alakasız olacağını görüp vazgeçiyorum. Hepsi bir başına kısacık olacağından bir araya topladım hepsini.
O yüzden bu yazıyı maddeler halinde dizdim...birbiriyle alakasız maddeler ile oldu. 

-  Geçenlerde Apple dükkanındaydık, 2 buçuk 3 yaşlarında bir bebe elinde Ipad, ekrandaki balonları bir o yana bir bu yana küçük parmakları ile ittiriyor ve sonunda bitirdi oyunu, hemen yüzü ekşidi ve annesine mızıklanmaya başladı, yeni oyunu açsın diye. Aklıma “bizim zamanımızda” diye başlanan cümleler geldi...yok demedim tabii bir şey ama  bizim zamanımızda bilgisayarlar commodore 64 ve et gibi tuşları olan Sinclair marka bilgisayarlardı ve bir de tüplü Tvlere bağlardık....

- Resident Evil filmi geçen hafta vizyona girdi. Güzel olabileceğini düşündüm. Ama hiç beğenmedim. Ürkünç sahnelerin hiç biri ürkünç bile değildi. Ani atraksiyon görüntüleriyle yüksek volumlu müziği yanyana koyarsanız...el kamerası ile bile amatörce yapacağınız aynı iş eşdeğer olacaktır bence. Eğer hakikaten iyi bir film seyretmek istiyorsanız, şimdilerde Türkiye’ye gelen (17 Eylül 2010) “Ejderha Dövmeli Kız” filmini mutlaka ama mutlaka seyredin hiç pişman olmayacaksınız! 

- Teknolojinin gelişmesine en çarpıcı örneklerden birini vermek istiyorum. İnsan genomu 2003 yılında sonuçlandırıldı. 3 milyar dolara mal oldu ve 13 yıl sürdü. Şimdilerde ise bir insanın gen haritası yani genomu 2-3 ay içinde analiz edilebiliyor. Ücreti hala yüksek ama öncekine kıyasla çok ucuz 48bin dolarcık. Önümüzdeki 5 yıl içinde ise 1000 dolara ineceğinden bahsediliyor. 

- Transperan bir doku olan kornea gözün yüzeyini kaplıyor. Bir takım kazalar, enfeksiyonlar sonucu hasar gören kornealar şimdiye kadar donorlardan alınarak ihtiyacı olan kişiye faydalı olunabiliyordu. Donordan kasıt da organ bağışı sayesinde alınanlar yani. Fakat iki yıldır süren yapay kornea çalışmaları sonuç vermeye başlamış. Bu yapay ama biyosentetik kornealar donor olarak alınanlar kadar iyi hatta daha da iyi deniyor.  Şimdilik 10 hasta üzerinde denenmiş olan bu kornealar belki de yakında herkesin hizmetinde olacak.

3 Yorum:

özii on 20 Eylül 2010 14:09 dedi ki...

* "Ejderha Dövmeli Kız " kayda alındı en kısa zamanda izleyeceğim.

* Kornea olayına çok sevindim ama dilerim ki kimsenin ihtiyacı olmasın.

* Bu arada konuların tamamen dışında bir yorum...

Sen ne yaptın Sevgili Biraz ?
Bu sayfaya gördüğüm bir şey yüzünden maalesef ekmekte boş yer kalmayıncaya kadar gereken işlemi uyguladım .
Açtım , gözüm döndü , çok pişmanım :)))
Ama hep senin yüzünden :)))

Biraz on 20 Eylül 2010 21:12 dedi ki...

>ozii
Dogrusunu istersen o cizimi yaparken bende bittikten sonra gidip her yer kaplanacak sekilde nutellali ekmegimi goturmustum:)

özii on 20 Eylül 2010 21:19 dedi ki...

afiyet olsun ama değiyor muhteşem bir tat :))
vicdan azabı of off :))

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template