16 Eyl 2010

Etten ayakkabı alır mısınız?




“Anne! Kasaba gidelim hemen” dedi çocuk.
“Neden kızım nerden çıktı şimdi kasaba gitmek,daha geçen ay et yemiştik ya...”
“Yok anne ya, ne yemesi ben etten ayakkabı istiyorum bir de etten palto al bana, bak önümüz kış”
“Kızım iyi misin sen? Proteinsiz kaldıkça iyice de beyinsizleştin sanki”

Hakikaten böyle tuhaf istekleri olan bir çocuğunuz varsa, şüphe duyarsınız!

Bilmem takip ettiniz mi? Ama geçenlerde MTV müzik ödülleri dağıtıldı. İzlemedim fakat duydum ki Lady Gaga tam tamına 8 ödül almış. Bravo! Harika bir haber bu (!) Aslında bana ne umurumda bile değil. 

Evet umurumda değildi ta ki ertesi güne kadar. 

Pazartesi günü:
Çalışıyorum, bu sırada doktora öğrencimiz geldi yanıma, “bir şey söyleyebilir miyim ama bilimsel bir konu değil!” (Kızcağıza nasıl bir izlenim vermişsem...sadece bilim konuşacağımı mı düşünüyor acaba...neyse!)
“Elbette söyleyebilirsin” dedim.

“Bak Lady Gaga etten elbise giymiş dünkü MTV ödül töreninde...”deyiverdi.
“Nasıl yani? Bayaa bildiğin et mi? Nasıl olur ki plastiktendir “dedim inanmadım açıkçası.
“Gel bak” dedi ekranını göstererek...

Hakikaten de bildiğiniz eti giymiş kadın. 
Etten ayakkabısı çantası da var. 
Bu kıyafet için 20 kilo et kullanılmış.

Önce bu aptallığa inanamadım. 
Sonra da böylesine bir şeyin ciddiye alınıp basbaya yapılmasına.
Belki çok sıradan gelecek söyleyeceklerim ama hakikaten aklıma hemen gelen şey: 

Bu kadın tam o sefil kıyafet üzerinde ödülünü alırken tam da o dakika insanların açlıktan ölüyor olması.  Masal gibi değil hakikaten açlıktan.

Bu kadın ve onun akıl hocaları ise böyle bir girişimde bulunabiliyorlar. Kadının gözlerine bakınca zeka pırıltısının “P”sini bile göremediğime şaşırmıyorum. Onun hayranı olsam hayranlıktan istifa ederiöööö...hatta "istifra" bile ederim.

Dünyada her türlü şeyi insanın yapabileceğini bilmek cidden çok korkutucu. Bu kadın onca ününe, parasına, ödüllerine rağmen “her şeyi” yapabilecek bir kapasitede...bu da ayrıca ürkünç. 



Son söz;
Kadının yaptığı şey ise bence tek kelime ile iğrenç. 

12 Yorum:

Belgin on 16 Eylül 2010 11:35 dedi ki...

Böggghghghghh, istifra edilmiycek gibi degilki..
Bunlarin bir sey yaparken düsündüklerine zaten inanmiyorum ben. Tek istedikleri dillere düsmek, reklam yapmak, ne ile oldugu önemli degil, reklam olsunda ne olursa olsun.
Igrenc ve korkunc..

beenmaya on 16 Eylül 2010 13:09 dedi ki...

farklı olmak adına artık sınırları ciddi anlamda zorlamaya başladık. ben bakamadım bile ekranda gördüğümde. annemse gazetede gördüğünde haberi yırttı :((

guguk kuşu on 16 Eylül 2010 13:14 dedi ki...

yapma be Birazzzz, ben şarkılarına bayılıyorum ama...zaten ne yazıkki böyle sıyrık insanlar güzel sanat yapabiliyor:D

Biraz on 17 Eylül 2010 07:42 dedi ki...

>Belgin
Aynen Belgin...hakikaten cok mide bulandirici. Aslinda bu insanlarin sandvich yillari denen bir sureleri var ne yaparlarsa o zaman zaten ardindan da uyusturucu gece hayati ile de surunerek devam ediyorlar ne kadar para kazansalar, ne kadar sansasyonel olsalar da!

Biraz on 17 Eylül 2010 07:44 dedi ki...

>beenmaya
SINIRLARI ve sinirleri zorluyor bence , ikisi birden:)

Biraz on 17 Eylül 2010 07:45 dedi ki...

>guguk kusu
bence sanatci dersek cok haksizlik ederiz sanatci olan insanlara...bazi sarkilarini severdim ama protesto ediyorum artik...yanlislikla bir radyo kanalinda duysam bile hemen cevirecegim kanali...bunlara bireysel bile olsa da prim vermemek gerek...

pınarpare on 17 Eylül 2010 16:38 dedi ki...

bildiğimiz birşey var ki açlıkla mücadele sadece Afrika ve Asya ile sınırlı değil gelişmiş ülkelerde bunu aşabilmiş değiller henüz,aşağıdaki bilgilerde bunu doğruluyor.hepimiz insanız,hepimiz kardeşiz türünden bir hümanistlik beklemiyorum zaten ben bu çığırtkanlardan(üzgünüm bende sanatçı diyemeyeceğim:( )ama en azından etraflarınada bir bakabilirler.atarken mangalda kül bırakmayan duyarlılık abidesi bunlar,sorsan yaptığı sadece farklılık!farklılığı aşıp farkındalığa ulaştıklarını görebilecekmiyiz acaba???

"FAO’nun tahminlerine göre günümüzde 6,8 milyar olan dünya nüfusu 2050 yılında 9 milyara ulaşacak. Gelecekte dünya nüfusunun beslenebilmesi için mevcut tarımsal üretimin yüzde 70 oranında artırılması gerekiyor. FAO verilerine göre günümüzde sayıları 1 milyarın üzerine çıkan aç insanların 642 milyonu Asya ve Pasifik’te, 265 milyonu Afrika’da, 53 milyonu Karayipler’de, 42 milyonu Yakın Doğu ve Kuzey Afrika’da ve 15 milyonu ise gelişmiş ülkelerde yaşam mücadelesi veriyor. Nitekim Eylül 2009 tarihinde yaşanan son küresel kriz ile aç insan sayısı 100 milyon kişi daha artmış olmasına rağmen açlığın azaltılmasına yönelik mevcut çalışmalar yetersiz kalıyor. Açlıkla mücadele çabalarının hızlandırılmaması halinde Binyıl Kalkınma Hedefleri’nden (MDG) biri olan, 2015 yılına kadar aç insan sayısının yarıya düşürülmesinin mümkün olmayacağı görülüyor."

bu arada aşağıdaki linkden BM in açlıkla mücadeleye yaklaşımını takip edebilirsiniz...

http://www.unicankara.org.tr/index.php?ID=2000&LNG=1

Biraz on 18 Eylül 2010 17:54 dedi ki...

>pinarpare
Link icin cok tesekkurler, guzel bir katki oldu.
Aclik aslinda sadece geri kalmis ulkeler ile sinirli degil, yasadigimiz ulkelerin caddelerinde hemen yanibasimizda bile bir suru insan var...

özii on 19 Eylül 2010 00:10 dedi ki...

Kesinlikle tüm sözlerine katılıyorum sevgili Biraz .Okurken bile yüzümdeki ifade berbattı. İnsanlar açlıktan ölürken bu kılıkta ödülü kim napsın , daha denecek çok şey var ama sussam iyi olur :(
ıyyk !

Biraz on 19 Eylül 2010 06:16 dedi ki...

>ozii
Bizim ogrenci bana bu tuhaf resimleri gosterdikten sonra rahat bir 10 dakika filan bunun uzerine yorumlar yapip konustuk, kadin kendine bahsettirmeyti basarmisti gercekten de...ama diger yandan artik ne zaman onun sarkilarini duysam bu yaptigi aptallik aklima gelecek ve protesto edip dinlemeyi red edecegim... o kadar da katiyim yani:) yok hakikaten oyle yapicam!

özii on 19 Eylül 2010 15:25 dedi ki...

bende destek vereceğim o halde :))

Biraz on 19 Eylül 2010 21:12 dedi ki...

>ozii
evet ozii cok iyi olur kendimizce bile olsa bu seviyesizleri protesto etmek lazim, onlarca insani aptal yerine koyarak para kazaniyorlar ustune ustluk bir de odul aliyorlar...

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template