27 Kas 2008

Bizler sizler için varız



"Bizler sizler için varız"... Hadi ya? Nasıl yani?

"Sperm bankasıyız biz, sperminizi bankamıza bağışladığınız takdirde karşılığında 1000 dolar veriyoruz." dedi görevli hanım. 

(Bin dolar mı?... Vay bee harika yahu... aslında bu olay hep bedavadır yani)  

"Bu arada bağışınız sayesinde çocuk sahibi olmak isteyen ailelere de yardımda bulunmuş oluyorsunuz" diye birşeyler daha söyledi... ama ben o 1000 dolarda kalmıştım.  

Düşünsenize 1000 dolar!  

Ben bu bağışlardan her hafta yaparsam 4 x 1000 ayda eder 4000 dolar... Yılda 48000 dolar... 

Hadi arada bazen yoğun filan da bağış yaparım 50000'i rahat geçerim canım. "Bayım... bayım..." diye seslenerek beni kurduğum hayal dünyasından çıkartmaya çalıştı bayan. Sonuçta kolumu dürtmek zorunda kalmıştı. "Haaa... evet evet aileye yardım haklısınız" gibi saçma sapan cümleler kurup geveledikten sonra "Tamam o zaman ben bağış yapayım bari" dedim.

Önce bir formu imzaladım.  

Formda spermin bu bankada 30 yıl saklanacağı söyleniyordu ve hiç bir şekilde bir iddiam kalmayacaktı, spermi bağışladıktan sonra. Hangi aile alır kullanır, ne zaman alır, bunları da hiç bir zaman bilemeyecektim.  

Sonuç olarak 30 yıl içinde bu spermin talibi çıkarsa ben bir yerlerde birilerinin babası olacaktim...bilmeden.  

Hemen imzaladım... bayan bir kap verdi...1000 dolar geliyordu...az kalmıştı.  

Ama 1000 doları alıp almamam bir hafta içinde yapılacak test sonuçlarına bağlıydı.  

Sperm sayısı, herhangi bir hastalık taşıyıp-taşımama filan gibi bir takım sonuçların olumlu çıkması halinde para veriliyordu.  

O bir haftayı ÖSS sonucu bekler gibi beklemiştim.  

Acaba kazandım mı? 
Ay aman yani acaba sonuçlar olumlu çıkmış mıydı? ...  

Evet! Çıkmıştı Herşey normaldı.  

Yaşasın!
Param da hemen verildi ha!  

"Her hafta gelip verebilirim" dedim salak saf bir heyecanla.  

"Yılda en fazla iki kez aynı kişiden alıyoruz, şirket prensibi" dedi bayan soğuk bir ses tonuyla (hay sizin şirket prensibinize dedim içimden sıcacık bir iç sesi tonuyla).  

"Peki" dedim, mahçup ama gözlerimin içi gülen bir ifade ile.

Çıkar çıkmaz oradan hemen bunun gibi kaç şirket daha olduğunu araştırmaya başladım. Tam tamına 42 adet vardı 20 kadarı da yılda iki kez bağış alıyordı, diğerleri bir kez (İnsafsızlar!). 

Kimileri 1500 dolara kadar ödeme yaparken, kimileri de 500 dolar civarı bir ödeme yapıyordu.  
Ortalama yine bir 1000 dolar haftalık geliyordu.  

Yılda 54 hafta olduğunu hesaplayınca yoğun çalışmam gerektiğini anlamıştım.  

Bu ek iş harikaydı yahu...  

Aslında ne ek işi?!  

Bu benim daimi işim olabilirdi.  

Hani sorarlar ya nasıl işin zevkli mi?  

Hımmm...evet zevkli hakikaten...bir de üstüne para ödüyorlar.

Yazarın notu 1: Aslında böyle bir bağışla, bin dolara genlerini satmış olmaktadır kişi ve fena halde ucuza gitmiştir. Halbuki bir insanın genlerini satması söz konusu olunca, fiyatı ne olursa olsun hep ucuza gitmiş olacaktır.
Yazarın notu 2: Metroda giderken sperm bankasının ilanını görmüş ardındanda bu öyküyü daha trende kurgulamıştım kafamda. Hakikaten de 1500 dolara kadar para ödeneceği yazılıydı ilanda. Fakat dediğim gibi öykü ise kurgudur.

10 Yorum:

metanoia forever on 27 Kasım 2008 10:05 dedi ki...

ne diyim abi....şanslısınız işte, erkek olmak varmış bu dünyada....herşey sanki sizden yana. şaka biyana çok eğlendim yazını okurken ellerine sağlık

Burcu SezeR on 27 Kasım 2008 10:18 dedi ki...

Bir insanın babasının bir sperm bankası olması ne kadar da acı verici bir durumdur değil mi?

Brajeshwari on 27 Kasım 2008 12:42 dedi ki...

o 1000 dolar için, "spermleriniz uygun değildir" deselerde haliniz nasıl olurdu ben onu merak ettim:)

Adsız dedi ki...

İlginç ve eğlenceli bi post olmuş ama Burcu Sezerinde dediği gibi babanın bi sperm bankası oldugunu bilmez şüphesiz kötü bi olay.

Biraz on 27 Kasım 2008 14:24 dedi ki...

>metanoia forever
Kadin olmak zor..hem de cok.
Ben zaten trende ilani gorunce kafamda kurmaya baslamis eve geldigimde de coktan yazmistim. 1 sene once yazdigim ama sevdigim bir yazimdir...burada arsivde olmasini istedim.

>Burcu SezeR
Kesinlikle...ve adamin cocuklarindan habersiz olmasi...genlerini satmasi da cok aci.

>Brajeshwari
Hikayeyi kurarken o tarafini hic dusunmedim...ama zaten o zaman da hikaye cok kisa olurdu:)

Biraz on 27 Kasım 2008 14:25 dedi ki...

>Yabani Kuzu
Cok haklisin...baba olan icin de kotu...bir hayatin yarisini 1000 dolara satiyorsun. Zaten yazinin sonuna ekledigim birinci not bunu vurguluyor.

metanoia forever on 27 Kasım 2008 15:25 dedi ki...

bilmem ama bence baba yada anne olmak birliktelik demek, genlerle baba olunmaz. Siz onu o sisi tanımayacak olduktan sonra ve diğer kişininde çocuk için buna ihtiyacı varsa neden olmasın. Dolayısyla ben olsam rahatlıkla kabul ederdim (eh ucundaki para hiç fena değil) ve sonrasında sprelerim ve genlerim için herhangi bir sorumluluk da duymazdım

Arzu Pınar on 28 Kasım 2008 09:02 dedi ki...

aslında erkeğin doğası mümkün olduğunca çok yere spermini ulaştırmak üzere kurulu değil mi? içgüdüsel olarak çoğalmak istiyor. bu durumda sperm bankaları bir de üstüne ek gelire de pek çok erkek atlar hemen. yok çocuğu nasıl olacakmış, kimden olacakmış, büyüyünce "anne benim babam kim?" diye soracak mıymış, "senin baban bir melekti oğlum" diyecek olan hatun kişi nasıl biri olacakmış gibisinden duygusal sorulara kafayı takmaya hiç gerek yok.

asıl mesele sperm bankasından çocuk yapmayı seçen kadınlar. düşünsenize çevrenizdeki hiç bir erkeği, eşiniz olarak seçemiyorsunuz. ve tek başınıza bir çocuğun sorumluluğunu bile üstlenmek, o hıyarlara katlanmaktan daha kolay geliyor. para karşılığı sperm satın alıyorsunuz.ilerde beni böyle vahim bir gelecek mi bekliyor acaba?

Biraz on 28 Kasım 2008 16:08 dedi ki...

>arzu pinar
Haberlerde goruyoruz hani abinin 40 cocugu var...adam banka gibi sanki.
Sperm bankasi belki de ileride organ bankalarinin da prototipi.

Bankadan olan cocuk babasini sordugunda
"Oglum sen bankadan alindin" mi olacaktir acaba cevap..:)

7.oda on 29 Nisan 2009 11:37 dedi ki...

metanoia forever ın son yorumuna katılıyor.. spermle baba olunmuyor.. anladın sen beni..:)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template