5 Ara 2008

Vesikalık fotoğraflar


“Biraz yan dönün…
çeneyi de kaldıralım biraz daha…
hah tamam hiç bozmayın…çekiyorum.”

Genel de böyle olur vesikalık fotoğraf çektirmeye gittiğimizde.

Sonuçta yüzümüzde sevimli bir gülümseme olmaz…çoğu zaman ciddi ifadeli, hatta asık suratlı bir fotoğrafımız olur.

Sonra biz bu fotoyu bir kaç yıl oraya buraya kullanırız…bazen yaka kartımızda asılı kalır yıllarca.

Bir size bir de fotoğrafınıza bakarlar…sanki fotoğraf çekilirken son derece ciddi bir olay olmuştur da…size de fikriniz sorulmuş…cevap vereceksinizdir tam o sırada çekmiştir fotoğrafçı abi.

Yüz hatlarınız gerilmiştir…ya da ne bileyim işte sevimsiz bir ciddilik vardır.

Mesela arkadaşınız hiç istemez ehliyetini, ya da kimlik kartını göstermeyi…

“Ay gülme….çok iğrençç çıkmışım” der…siz yine ısrar edince hakkaten de iğrenç fotoyla karşı karşıya kalırsınız…

“Ha…evet…yok be…o kadar da kötü diilmiş” dersiniz (ne kötüsü…hakikaten berbat beee!).

Aslında sizinki de o kadar berbattır.

Artık vesikalık fotoğraflarımda ben gülerek poz veriyorum (aferin bana…yazacak daha ciddi bir şey bulamadım mı?...konuya bakın di mi? Bak yine ciddilik).

Tabii ki kolay olmuyor…alışmamışız..hep bir ciddilik ile poz vermişiz, kimi zaman 2-3 denemeden sonra şabalak bir fotodan sevimli bir fotoya dönüş oluyor.

Ama inanın bakın…eğer bu şekilde gülümseyen vesikalık fotolarınız olursa çok daha güzel oluyor. Tecrübeyle sabit.

Yıllar sonra bile bakarken…sizin de yüzünüze bir gülümseme yayılıyor.

Harika bir şey bu!...Yıllar ya da aylar önceki siz, bugünkü sizi gülümsetmeyi başarabiliyor.

Bunu farkettiğimden beri ben öyle asık ve de kasılmış bir vesikalık çektirmiyorum.

Siz de deneyin.

4 Yorum:

stickman on 5 Aralık 2008 11:52 dedi ki...

güzel diyosun ama o durumda gülmek hakkaten zor. fotoğrafçı direktiflerde bulunuyo sürekli, birazda kasıyosun lan insan gibi çıkayım diye. sonunda da ortaya enteresan manzaralar çıkıyo. bi de vesikalık fotoğrafında iyi çıktım diyen bi kişide yoktur herhalde dünya üzerinde.

beenmaya on 5 Aralık 2008 21:13 dedi ki...

yok arkadaşım ister vesikalık ister boy ne olursa olsun ne yaparsam yapayım ben güzel çıkmıyorum yok bende öyle bir olay :))

7.oda on 7 Ağustos 2009 08:59 dedi ki...

en son vesikalık fotoğraf çektirdiğimde anne olmamamıştım bile daha.. kızım 10.yılına girdiğine göre demekki epeyyyy olmuş :)
ilk vesikalığımda sırıtacağımdan emin olabilirsin bundan böyle :)

özii on 11 Haziran 2011 00:16 dedi ki...

:)) zamanım vardı hemencik bakıverdim
yani nufüs cüzdanım değişecek olmaa daha idare edermişim bende :)))
gülümse :))

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template