15 Şub 2009

Mimlerden...


Oldukça yoğun ve koşturmalı bir zaman diliminde yaşıyorum bu aralar. Ama istenince her şeye zaman bulunabileceğine inanıyorum.

Sevgili Öykü'den bir mim, bir de ödül şeysi gelmişti. Ve blogunda da yazdığı gibi ödül ilk kez ondan geliyordu bana. Düşündüğü için çok teşekkür ediyorum. NOT(16Şubat 2009): Blogun yayımlanmasının ardından bu mim şeyini tam bilememekten ve de acemilikten olsa gerek eksik bıraktığımı farkettim. Aynı şekilde ben de bu ödülü kimlere verdiğimi yazmalıydım. Yan tarafta bir liste var. Blog listem ismi altında takip ettiğim bloglar var. Bu ödül oradaki herkese gitmektedir. Herkese çok teşekkürler hem sıcak hem de samimi desteklerinden dolayı.

Bir de bir mim konusu göndermişti. Ama zamanlıca yazamadım. Yazmadan da atlayamazdım. Konu ise Barış Manço üzerineydi. 

Adam olacak çocuk programlarından çok önce...biliyordum onu. Tıpkı herkesin bildiği gibi.
Bir sanatçıydı o.
Sonra ki zamanda sadece sanatçı değil topluma da duyarlı ve çocukları da pek seven bir adam olduğunu farkedecektik.
Hep düşünmüşümdür; Yeniliğe ya da bir takım marjinal görüntülere çok açık bir toplum olmamamıza rağmen...Barış Manço'nun saçları ve meşhur takıları üzerine öyle büyük tepkiler koparılmadı hem de o zamanlarda...yetmişli yıllarda. Belki de daha açık görüşlüydük o zamanlar...bilmemki. 

Yaptığı müziğin ve insanlığının kalitesi her şeyi aşıyordu. Ön yargıları bile.

Aklımda kalan Barış Manço ile ilgili en çarpıcı sahne ise şudur.
Sabah bilgisayarı açınca genelde ilk yaptığım iş Türkiye'den haberleri okumak olur.
Bu sefer  o gün laba gelmiş  ve labta okumuştum haberleri, çalışmaya başlamadan önce...ve okuduktan sonra da ekrana bakakalmıştım.
İnanamamıştım. Artık Barış Manço yoktu.

İşin diğer bir buruk yönü ise o dakika çevreme baktım...ve düşündüm, hani desem Barış Manço ölmüş... bana anlamayan yüz ifadeleri ile bakacaklar ve işlerine dönecekler tekrar.
Anlatmak  zor yani.
Tanımadıkları bu adamın nasıl bir insan olduğunu hiç bilemeyecekler.

Ama ben biliyordum...ve Türkiye'de herkes de biliyordu onun ne de büyük bir kayıp olduğunu ve erkenden gittiğini.
 

6 Yorum:

öykü on 15 Şubat 2009 16:41 dedi ki...

Sevgılı Biraz
katılımın ıcın cok tsk edıyorum oncelıkle..Barıs Manco ıcın yazdıklarını ıse cok ıcten buldum..Degerlı bı sanatcımızdı..Rahmet olsun dılıyorum tekrar
sevgıler.

guguk kuşu on 15 Şubat 2009 21:52 dedi ki...

Ödüllendirildiniz efendim. Kutluyor ve bekliyoruz.

Mehtap Pasin Gualano on 15 Şubat 2009 22:26 dedi ki...

Ben de ayni mimi yollamistim size (cuma gunu)ama haber vermeden.. demek ki, okunuyor ve seviliyorsunuz..

Biraz on 16 Şubat 2009 07:02 dedi ki...

COk tesekkur ederim hepinize:)
Sevindim gercekten.

beenmaya on 16 Şubat 2009 13:57 dedi ki...

yan masadan da pardon yan blogdan da var bir ödülünüz yani benden :)))

guguk kuşu on 16 Şubat 2009 20:02 dedi ki...

Ne demek efendim, bu ödül size az bile. Blog hayatınızdaki başarıların devamını dilerim.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template