31 Oca 2010

Buzton


Geçen hafta ne kadar soğuktu değil mi? Eksi sekiz olmuş İstanbul.
“Donduk” diye başlık attı gazeteler. Yükseklerdeki ve doğudaki iller hep eksi sekizlerin altında değilmi halbuki?

Hatta Boston, benim şimdilerde yaşadığım şehir de eksi sekizlerin altında.

Cuma günü kaçtı biliyor musunuz?
Eksi 24 dereceydi.

Hani birazcık daha dışarıda kalsam, kulağım düşüp kırılacak, burnum çoktan buz tutmuş olacaktı. Hastanedeki toplantımıza koşarak giderken acaba uçabilir miyim? Daha hızlı nasıl koşabilirim diye düşünürken soğuğu unutmaya çalışıyordum. Ama eksi 24 nasıl göz ardı edilirdi ki?

Boston buz gibiydi.
Güneş vardı.
Bulutlar hepten kaybolmuştu.
Masmavi bir gökyüzü uzanıyordu hemen yukarıda.

Ama soğuktu işte.
Bilmem anlatabiliyor muyum eksi sekiz de donduk denince neden bana komik geldiğini?
Halbuki ben de bir "
İstanbulluyum" ve eksi 8de mutlu oluyorum hava ısındı diye.

10 Yorum:

öykü on 31 Ocak 2010 12:24 dedi ki...

Aslında Bır Istanbul lu olarak
atılan o baslıkların gercek ıcerıgının - 8 ve bız donduk olmadıgını ben bılıyorum
Istanbul da
kar yagdıgında
hava bu derecede sogudugunda
İstanbul bıtıyor
yasam duruyor..
Bence mecazı bı anlatım bu
- 8 de donmadık
hersey dondu
trafık
hayat
hersey
bence boyle..

Biraz on 31 Ocak 2010 16:47 dedi ki...

Sevgili oyku, mecazi anlamda soylenmis ama her seyin -8de donmus/durmus olmasi daha da kotu. Bu zaman diliminde alinacak onlemler ile halledilecek seylerin yapilmayip probleme donusmesi cok daha kotu.

FUNdy on 31 Ocak 2010 23:05 dedi ki...

Buzton esprisini simdi anlayabildim....:) -24 feciii bisi...sevimsiz hatta...benim en feci soguk deneyimim helsinkide olmustu...iki adim atip kendimi bir magazanin icine dar atiyodum...benim ulkem de bu kadar soguk olsa ben de telekomda bu kadar cok sey icat ederdim diye dusynmustum...:)
erzurum,agri vs...hep bu dolaylarda o yuzden haber degeri yok... Istanbul -8i 40yilin basi gordugu icin donuyor. Bi de istanbul bu iste ne yapsa haber oluyo:) buzton gibi diil ki...keh keh

Biraz on 1 Şubat 2010 03:42 dedi ki...

Ben aslinda seyi merak ediyorum bu abiler 1600lu yillarda burada yerlesmisler, medeniyet kurmuslar...hatta Boston ve bolgesinin ismi New England...binalar sokak isimleri filan da oyle...

bu soguklarda nasil vazgecmeyip de sehirleri ve medeniyetlerini burada kurmuslar...

FUNdy on 1 Şubat 2010 10:28 dedi ki...

Ha ha...tabii ya...ustelik hem de ne medeniyet! Dusunsene bizim osmanli anam bura cok souk deyip vazgecerdi:)
Iste biz bunu anlayamayiz cunku bu kan meselesi...gelenler de capri adasindan gelmemisler ingiltereden gelmisler...onlara islemez...Bi de kimsebu ne souk diye sikayet etmez oyle yerlerde yerli halktan

Belgin on 1 Şubat 2010 10:48 dedi ki...

BIRRRRR, burasida cok soguk, gecenlerde -34 dereceye kadar düstü. Dedigin gibi insan sokakta yürürken kulaginin, burnunun donup düsecegini saniyor.
Buzton espirisi güzeldi.
Birazcim, Sara bizim sekerlere noldu diye soruyor, hakkaten noldu bizim sekerlere, yoksa hepsini caya mi attin, gelsinler artik yeniden, ne dersin:))
Kucak dolusu sevgiler:)

NzN on 2 Şubat 2010 20:55 dedi ki...

-8 değil 8 bile olsa üşüyen bir insanım ben. Dolayısı ile -8'de ben de donanlardanım arkadaşlar.
Yaz insanıyım ben. İsterim ki saçlarım yaz rüzgarında uçuşsun, üstümde hep kısa kısa, ifil ifil elbiseler, kısa kollular olsun. Mümkünse kış arada bir gelsin. hele de İstanbul bu kadar soğukları görmesin. Bilmiyoruz çünkü biz bu havalarda yaşamayı şehir olarak. Öğrenen ve öğreten de olmayında hem mecazi hem de gerçek anlamda donuyoruz. Hele ben birazcık daha fazla donuyorum sanırım:)

Biraz on 5 Şubat 2010 05:53 dedi ki...

>FUNdy
bir de tarih boyunca sifirdan bir sehir kurmamisiz, sehirlesmelerimiz belki de ondan yamuk yaumuk olabilir?

Biraz on 5 Şubat 2010 05:54 dedi ki...

>Belgin
Haklisin sekerleri epey bir ihmal ettim:)Ama onun yerine baska cizimler yapiyorum :)Buzton gibi:)

Benden de sevgi ve selamlar

Biraz on 5 Şubat 2010 05:55 dedi ki...

>NzN
Soguk havayi ben de hic sevmiyorum ama oyle bir yerde yasiyorum ki pek inandirici degil sevmiyorum demem geliba:)...ama yok yok sevmiyorum.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template