9 Oca 2009

Terkedilenler için.


("La veillée", Yann Tiersen)

Sen koşunca, ben de koşarım.
Hele sen gülünce ben daha çok gülerim.
Rüzgarı saçlarında hissedersin ya hani...oysa ben seni hissederim ki.
Herşey senin yüzündendir...ama güzel olan şeyler demek istiyorum.
Ama sonra farkederim ki sen benimle başlamıyor, benimle bitmiyormuşsun.
Sen benim merkezimdeyken...ben senin kenar köşelerindeymişim.

Sanırım çoğumuzun hayatında böyle hüzünlü yanılgılar olmuştur
(Efendim?...Siz de hiç olmadı mı? O zaman siz çok şanslısınız...elinizdekilerin kıymetini bilin diyorum).

Neyse ben böyle hüzünlü yanılgılara düşenler için yazayım.
(Yok yok...Siz şanslılar da okuyun)

Kadın olsun erkek olsun hepimiz için aynı.
Hiç farketmez...bazen tam kalbinizin kapılarını sonuna kadar açarsınız hani o varsa varsınız...o gülerse gülersiniz cinsinden bir ilişki yaşamaya başlarsınız.
Yoksa buna beklentili yaşamak mı demeli acaba?

Hadi öyle diyelim.
Çok yıpratıcıdır.

Her anınızı paylaşmak istersiniz onunla...kimi zaman onlar da öyle istermiş gibi yaparlar.
Fakat siz biraz fazla aşk sarhoşu olduğunuzdan farkına varmazsınız gerçeklerin.

Tıpkı yazının ilk başında yazdığım gibi o koştukça koşar...o istedikçe istersiniz. Ama bu bir zaman sonra monotonluk yaratır...Hava sizin için hoş olsa da monotonluğu yaşayan karşı taraftır. Sonra bir gün terkedilirsiniz...Görünüşte öyledir, terkedilmişsinizdir.

Ama çoğu zaman terkeden çok önce terkedilendir*.



*Buket Uzuner'in bir kitabında geçer bu tanımlama.

(Bu yazım ilk olarak MBde 20.10.2007 tarihinde yayımlanmıştır.)

16 Yorum:

MANUKYAN on 9 Ocak 2009 17:16 dedi ki...

'Ama çoğu zaman terkeden çok önce terkedilendir'

eğer terkedilirsem bu son yazdığın sözle kendimi teselli edeceğim :)

LÂL on 9 Ocak 2009 17:33 dedi ki...

Belki de terkedilen, o çok önceki terkedilişin soğugunda üşüdüğü için çekip gider.. Teselli mi yoksa.. Yoksa sadece terk mi edilmiştir...

upperBound on 9 Ocak 2009 18:26 dedi ki...

Muzik super...

Ferhanca on 9 Ocak 2009 18:35 dedi ki...

Hayatda çok ender rastlanılıcak bir durum:(
müzik harika her zaman ki gibi:)

öykü on 9 Ocak 2009 18:59 dedi ki...

Terketmekte ınsanın canını acıtıyor aslında.. Yanı bakıyrosun bazen olmuyor ..Tıkanıyor bıseyler cıddı anlamda monotonlasmıs olabılıyor ya da baska problemler . Bıttı demek sana dusuyor.. O uzuluyor.. sen uzuluyrosun.. uzuluyorsunuz...

Biraz on 9 Ocak 2009 18:59 dedi ki...

>MANUKYAN
Belki aklimizin ve kalbimizin bir exit plani gibi bir is gorebilir bu cumle.

>LÂL
ikisi de desem olur mu acaba ayni anda?

öykü on 9 Ocak 2009 19:00 dedi ki...

Ve Yann Tiersen her zaman kı gıbı cok anlamlı cok guzel..

Biraz on 9 Ocak 2009 19:03 dedi ki...

>BackyardFlyer
>Ferhanca

Muzik evet guzel. Ben unutali epey zaman olmustu...Bu sanatciyi:((

Bu sanatcinin muziklerini tekrar hatirladim.

Ama hatirlamama ise Sevgili Oyku'nun su yazisindaki sarki sebep olmustur (http://beyazkedi-silbastanbaslamakgerekbazen.blogspot.com/2009/01/bir-sabahn-erken-saatleri-erenkybir-ara.html.)

Sevgili oyku'ye de cok tesekkurler buradan.

Biraz on 9 Ocak 2009 19:04 dedi ki...

>oyku
Bu yazi cok oncesinde yazilmisti.

Ama bu sarki kadar uygununu bulamamistim ve bu sabah bulabildim:)

Tesekkur ederim.:)

öykü on 9 Ocak 2009 19:07 dedi ki...

:)) Tskler ..Sevgıler.

metanoia forever on 9 Ocak 2009 20:36 dedi ki...

herhalde dünyadaki insan tiplerini terkedenler ve etmeyecek olanlar olarak 2 ye ayırmak mümkün. bazılarının geninde var bu terketme...bazılarıda kalıtsal olarak bu genden yoksun. bu yoksun vakalarda aynı anda aşık olma geni pek bi baskın.....hayatın garip cilveleri işte. ne güzel olurdu terk etmiyecek olan o aşk delileri birbirlerini bulsa hep...

Biraz on 9 Ocak 2009 22:28 dedi ki...

>metanoia forever
Belki de terk etnmeyecek olanlar ise kendilerini terk ediyor olamazlar mi? Katlanarak yasamak bir bakima kendini terk etmek degil midir?

beenmaya on 10 Ocak 2009 00:24 dedi ki...

ağır bir cümle bu her iki taraf içinde :))

Evren on 10 Ocak 2009 00:59 dedi ki...

Aslında giden değil kalandır terk eden, giden de bu yüzden gitmiştir zaten... Kimindi hatırlayamadım tam ama Murathan Mungandı yanılmıyorsam. Terk edilince tesellim olmuştu :)

Biraz on 10 Ocak 2009 07:02 dedi ki...

>beenmaya
hem agir hem de zor bir cumle : )

Biraz on 10 Ocak 2009 07:04 dedi ki...

>Evren
Guzel soylenmis bir sozmus o da...tesekkurler katkin icin Sevgili Evren.

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template