13 Eyl 2009

Şokellalı, Nutellalı günler





Tadından vazgeçemediğimiz ya da vazgeçemediğim mi demeli?
Neyse işte bir şekliyle vazgeçemediğimdir o benim.
Onca yıl ekmeğimizi paylaştığımız şokella ve türevleri üzerinedir, bu blogun konusu.

Onca dert bitti de bula bula yazacak bunu mu buldum?
Daha önem arzeden konuları yazmak akıllıca olmaz mı?
Mesela yazdıklarımızı yağmacılar ve onların küçük versiyonları okuyup,

“hakketeeen çalmak ne kötüymüş...ıyyygh bir daha yapmıcam...valla bak bir sonraki sele, depreme kadar yapmıciim!” mi diyeceklerdir ?

....?

Ama biz yine yazarız, hatta utanırız da.
Yapan utanmadıktan sonra neye yarar?

Biz zaten yapamayacağımız ve insanlığımıza da yakıştıramayacağımızdan dolayı gidip birinin malını çalmaz, yağmalamaz, kısacası zarar veremeyiz.

Yapıldığını görünce ise sanki kendimiz yapmışçasına utanç duyarız bu görüntülerden.
Halbuki utanmak yerine şükretmeliyiz onlar gibi olmadığımıza.

Neyse ben sığ bir konuya geçeyim.
Boğulmayalım daha fazla.

Şokellalı ekmeğimi anlatayım size.
Küçüklükten bu yana önce şokella sonra ise bir ara sarelle ama ardından bugüne kadar Nutella, ekmeğime arkadaşlık etti.

Nutella, yumuşacık ekmeğim ve ben hep birlikte mutlu yaşadık hatta yaşıyoruz da.

Ekmeği şöyle güzelcecik kesersiniz ve ekmek hani böyle sünger gibidir, Nutella’ya bıçağı daldırıp bolca alırsınız.
Sonra sürer....sürer ve sürersiniz.
Bu sırada hafiften salyalarınız akmış ve gözünüz de dönmüştür. Ekmekte tek bir boş yer bırakmayana kadar sürersiniz.
Sonra bir tane de hemen yanına yedek yaparsınız. Bilirsiniz önceki tecrübelerinizden bir tane asla yeterli değildir.
Kaşığı daldırarak yemek mi dediniz?
O da güzeldir ama ben hala ekmeğe sürerek yerim evet hala öyledir.
Kaç yaşına geldik ama öyledir işte.

Böylece sığ bir konuyu ve hatta gündemden de pek bir kopuk şekilde işlemiş olduk.
Herkese güzel bir pazar günü dilerim.

11 Yorum:

Evren on 13 Eylül 2009 10:27 dedi ki...

ee ne olacak şimdi, evde nutella yok zaten bu bir, ikincisi deli gibi yağmur yağıyor, üçüncüsü... üçüncüsü yok bu işin... elime bir şemsiye, ayağıma bir bot doğru markete :) sana da iyi pazarlar...

öykü on 13 Eylül 2009 12:53 dedi ki...

ıclerınde Nutella benım bı numaramdı
ama hıc kızmasınlar son donem
tadında bı degısıklık sezıyorum
eskı yogun cıkolata tadını ve kokusunu bulamuyorum
burdan nutella yetkılılerıne seslenıyorum
gerı verın benım cok sevdıgım nutellamı:)

özii on 13 Eylül 2009 13:06 dedi ki...

Nutella hakikaten farklı bir tat. Geçen gece saat 02:10 birden aklıma düştü ve bir tatlı kaşığını daldırıp yemeseydim uyuyamacaktım .Gerçi yiyincede birazcık suçluluk hissettim ama 1 kereden bişi olmaz di mi ?

o sünger gibi ekmekle ise ben sonunu göremem :)))

Afiyet olsun. Yarasın diyeceğim ama diyim mi ? :)))

Biraz on 13 Eylül 2009 17:01 dedi ki...

>Evren
:) zor da biraktim desene:)

>oyku
dogrusunu istersen ben de ayni fikirdeyim ama buradakilerin tadi ayni eskisi gibi, Turkiye'ye gelince yediklerimin tadinda kesinlikle bir degisim soz konusu bunu cok net farkettim.


>ozii
kasikla daldirmak ve sucluluk duygusu ama kalorilere bak o kadar da kotu diil, o yuzden sucluluk hissetme. Iki corba kasigi ancak 190 kalori...ama sen tatli kasigi kullanmissindir di mi?:)) daha da az:)

öykü on 13 Eylül 2009 19:28 dedi ki...

sevgılı BİRAZ son yazıma yolladıgın lınk tekı yazı bulunamamıstır cıkıyor tıkladıgımda lutfen bı bakarmısın sımsıden tskler
sevgıler

özii on 13 Eylül 2009 23:49 dedi ki...

evet evet , 1 tatlı kaşığıydı ama bu yazıdan sonra bil bakalım ne oldu ?

FUNdy on 14 Eylül 2009 01:16 dedi ki...

Efenim konu sığ olabilir ama nutella kavanozu derin...:)Afiyet olsun. Biz nutellayla ateşkes imzaladık. O bana saldırmıyor ben de ona...Barış içinde yaşayan sınır komşularıyız artık kendileri ile...:)

Biraz on 14 Eylül 2009 01:52 dedi ki...

>ozii
nutella ikinci bolumu yazmiyayim o zaman.
:))desene zarar oldu benim bu yazi halbuki o kadar da sig yazmistim:)

>FUNdy
"nutelladan dost olmaz, kendini korumasini bilmeli" der bir cin atasozu:)

upperBound on 14 Eylül 2009 06:17 dedi ki...

Eskiden tupte sokella,Sarelle, vs. vardi. Bole dis macunu gibi tup...Icinde gidim kalmasin diye nasil bukerdim :-))

Bu arada en iyi Nutella Avrupa Nutellasi. ABD'deki nin icine "corn syrup" koyuyorlardi yakin bi rgecmise kadar. Ha tabi bide biraz Amerika'lilarin olmazsa olmazi peanut butter (fistik ezmesi)...Gozlerime inanamistim gorunce icindekileri...Ama son zamanlarda duzelttiler...

Unknown on 3 Mayıs 2011 01:41 dedi ki...

biri nutellamı dedi.siz bilirmisiniz en sevdiğiniz şeyi yarın bir gün en sevdiğiniz oğluşunuzla paylaşmayı bööö:)))) artık bizde 2 nutella var.biri benim diğeri anılın:) normalde hiç atışmadığımız oğluşumla nutella kavgası yapmak istemedik.ve mutlu günlerimize geri döndük nutella X 2.....

Biraz on 3 Mayıs 2011 05:01 dedi ki...

>Tuba Anıl
Super cozum olmus:)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template