1 Ağu 2011

Tanesi bi yimbeş


Fırsatları kovalamak lazım. Buldun mu bırakmamak lazım. Hatta her türlü imkanı, şartları öyle hazırlamak lazım ki, hazır akıyorken hemen toplamak lazım. Kısa vadeli olsa da ve bundan dolayı insanların içi bozulsa da olsun önemli değil. Hemen adapte ol şartları ona göre ayarla ve zımbala orada. Uzun vadede ne kadar götürür, ne kadar eksiltir belki de o kadar mühim değil. Hatta ne “belki de”si yahu...hiç mühim değil.

Neden mi bahsediyorum?...Tanesinin bi yimbeş olmasından bahsediyorum tabii ki.
(abicim neyin bi yimmi beş olmasından bahsediyon? deminden beri geveledin durdun ne olduğunu hala söylemedin? Sırf merak edelim, okuyalım diye yapıyon di mi?...hadi bakalım okumuyom burdan aşağısını, merak da etmiyom...hadi bakalım!!!!!)

Ramazan gelince öncesinde bu kadar değilken, bir anda ÇOTANK diye tanesi bir dolar yirmibeş cent olmuş baklavanın. Tanesinin diyorum, hızlı okuyup aklınızda eksik kalmasın. Yarım kilo filan alsanız 20 dolara gelecek. Hadi kur hesabını da yapın 20 çarpı bir nokta altmışyedi (sürekli oynuyor dolar ama olsun hesabı yapalım yine de), 33 lira filan. Yurt dışında yaşıyoruz ya Ramazan geldi haydeee bakalım bi yiyelim yaaaw derseniz böyle bir fiyata geliyor. Eee tabi Türkiye’den getiriyorlar ya masraflı oluyor. Ama Ramazan öncesi neden bu kadar değil de tam da zamanı gelince bir anda fiyatlar yüzde elliden fazla artıyor? Yani bir anda her şey ZONK diye pahalılandı mı şu 1 ay içinde? Aslında 1 ay uzun zaman tabii, pahalanabilir. Hmmm bir de dolar da artıyor ya...zam yapmak mantıklı aslında...bir anda iyi bir satış oluyor. Getirisi de güzel. 

Neyse işte memlekette yaşayanlar kıymetini bilin tane ile satılan pahalı baklavalarımız yok henüz ve henüz yokken keyfine varın, güzelce ve afiyetle atıştırın.


6 Yorum:

Yazmak Keyiftir on 2 Ağustos 2011 00:23 dedi ki...

Sevgili Biraz!
Buralarda bile iyisinin kilosu 50YTL gibi yani 30 Dolares. Varsen düşün oralara seyahat ederse ne olur hali. Yinede oradaki 1 kilo et fiatıyla karşılaştıtılınca içine oturur adamın..
UPS veya başka bir şeyle gelirse ben göndereyim. İçim burkuldu şimdi. Baklava yesem sen aklıma gelicen şimdi. Ben de gurbet ellerde okurken simitçi ve simit için içlenir, ağlardım.

Biraz on 2 Ağustos 2011 00:34 dedi ki...

Sevgili Ali,

Burada neyseki et fiyati ucuz:)
Simit konusunda ise ogrencilik yillarindan itibaren evde simit yapmayi ogrenmistim,hatta esim de pek bir sever...o bakimdan arada bir yapiyoruz simiti:) Ama baklava asar bizi tabii:) o yuzden layer by layer yicez artik:))))

Yazmak Keyiftir on 2 Ağustos 2011 00:38 dedi ki...

Çok güldüm Biraz, ömrün uzun olsun
Layer by layer yiycez artık. Gerçekten kuru baklava gönderiliyor diye biliyorum, mailime yazarsan keyif alırım göndermekten..

Biraz on 2 Ağustos 2011 00:42 dedi ki...

:))
Cok tesekkurler sevgili Ali, hem teklifin, hem de ince dusuncen icin.

Dogrusunu istersen ben bu kadar insafsizca zam yapmalarina bozuldum aslinda.

özii on 2 Ağustos 2011 11:34 dedi ki...

Acımazsızca fırsat değerlendiriyorlar işte ..Zaten hep böyle değil midir?
Sen iste biz göndermeye hazırız ;)

Biraz on 5 Ağustos 2011 16:57 dedi ki...

>ozii
COk cok saol sevgili Ozii :)

 

Blog Listem

Hayattan ve Masallardan Biraz Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template